شهردار منطقه بیست: هویت تاریخی و اجتماعی ری در راستای توسعه گردشگری میسر است

شهرری (پانا)- شهردار منطقه 20 با اشاره به هویت تاریخی و اجتماعی ری گفت:از پتانسیل غنی ری میتوان در راستای توسعه گردشگری مدرن و به عنوان جاذبه‌های توریستی ری بهره ببریم.

کد مطلب: ۹۰۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شهردار منطقه  بیست: هویت تاریخی و اجتماعی ری در راستای توسعه گردشگری میسر است

فرهاد افشار با اشاره به اینکه منطقه ری به دلیل ویژگی‌های خاص از سایر مناطق متمایز شده ،گفت: حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزادگان مجاور، ساختار سیاسی، پیشینه تاریخی و آثار باستانی ری، آرامگاه‌ها و بقاع متبرکه، حریم 180 کیلومتر مربعی، بافت‌های کشاورزی از جمله پتانسیل‌های شاخص و حائز اهمیت این منطقه به شمار می‌رود.

او به چالش‌های موجود در منطقه ری نیزاشاره کرد و افزود: جمعیت نامتوازن، پایین بودن سرانه‌های خدماتی، تداخلات مدیریتی در حریم تهران و ری از جمله چالش‌های موجود در این منطقه است.

شهردار منطقه بیست یادآور شد: در تدوین برنامه استراتژیک توسعه منطقه بیست، مدل‌ هسته مرکزی به عنوان الگوی اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

افشار ادامه داد: پایدارسازی منابع مالی، توسعه اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل انسان محور، مدیریت پسماند، خدمات شهری و محیط زیست، گردشگری، کالبد شهر، حریم ری، تاب آوری مدیریت بحران و توسعه سازمانی و مدیریت منابع انسانی از جمله برنامه‌های راهبردی این منطقه محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار