خسارت ٢٧٠میلیارد تومانی سیل به تاسیسات برق ٤ استان

تهران (پانا) - عضو سندیکای صنعت برق ایران می‌گوید خسارت سیل به تاسیسات برق، 270 میلیارد تومان بوده که یک سوم این هزینه، مربوط به ترانسفورماتورهاست.

کد مطلب: ۹۰۶۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ٢٧٠میلیارد تومانی سیل به تاسیسات برق ٤ استان

به گزارش مهر، آرش آقایی‌فر، عضو سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر، بنا به آمار اعلام شده توسط توانیر، بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانسفورماتور و پست توزیع در ۲۳ استان کشور به طور جدی آسیب دیده است، گفت: خسارت سیل به تأسیسات برق ۲۷۰ میلیاردتومان بوده که یک سوم این هزینه مربوط به ترانسفورماتورها است؛ چراکه از لحاظ آماری، تعداد ترانسفورماتورهای مورد بهره برداری متنوع بوده و در پراکندگی جغرافیایی بسیار زیادی نصب شده‌اند.

وی افزود: تعداد ترانسفورماتورهای توزیع در استان‌هایی که بیشتر از همه درگیر سیلاب بوده‌اند را می‌توان متعلق به شرکت توزیع گلستان با ١٧١٥٧دستگاه، شرکت توزیع لرستان، ١٥٨٥٥، شرکت توزیع استان خوزستان٣٩١٥٦، شرکت توزیع اهواز، ١٣٩٧٥دستگاه دانست.

به گفته آقایی‌فر، سازندگان داخلی ترانسفورماتور، سالانه بیش از ۴۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور تولید می‌کنند، اما با توجه به تنوع زیاد ترانسها از لحاظ ولتاژ و توان به نظر می‌رسد تأمین این تعداد ترانس سوخته در کوتاه مدت، کاری دشوار؛ ولی امکانپذیر است.

عضو سندیکای برق ایران گفت:‌با توجه هزینه ۹۰ میلیارد تومانی تعویض ترانس‌های آسیب دیده با ترانس‌های نو، شرکتهای توزیع نیروی برق باید علاوه بر خرید به دنبال تعمیر و بازسازی ترانسفورماتورهای آسیب‌دیده نیز باشند؛ این در حالی است که معمولاً در حوادثی مانندسیل، خسارات وارده بر تجهیزی مثل ترانسفورماتور که درجه حفاظتی آن حداقل IP55 است، آن قدر زیاد نیست که تجهیز قابل تعمیر نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار