ارسال تجهیزات و اقلام امدادی به خوزستان ادامه دارد

تهران (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های مسوول برای انتقال ساکنان به نقاط ایمن در صورت وقوع حوادث احتمالی از استمرار اعزام ماشین آلات فنی و عمرانی و تجهیزات امدادی از استان‌ها به خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ارسال تجهیزات و اقلام امدادی به خوزستان ادامه دارد

به گزارش سایت وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از اردوگاه اضطراری ثامن الائمه اظهارکرد: این اردوگاه در جاده اهواز حمیدیه برپا شده تا ساکنان درمعرض خطر روستاهای حمیدیه و دشت آزادگان را در آن اسکان موقت بدهند و ظرفیت آن ۴۰۰۰ نفر است و ۲۰۰ چادر توسط هلال احمر در آن نصب و ظرفیت آن نیز کامل شده است.

وی افزود: اردوگاه دارای آشپزخانه برای پخت غذای گرم، سردخانه برای نگهداری موادغذایی، چادرهای مشاوره، ایستگاه سلامت همچنین موکب برای توزیع برخی مواد غذایی است و ۲۰ نفر در آن مشغول خدمت به مردم هستند.

جمالی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه اعزام ماشین آلات عمرانی و تجهیزات امدادی برای کمک به استان خوزستان همچنان با جدیت در حال انجام است،گفت: از استان فارس تا روز۲۱ فروردین ۷۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل ۵۲ دستگاه کامیونت، ۳ دستگاه گریدر، ۱۳ دستگاه لودر و ۸ دستگاه بیل مکانیکی به خوزستان ارسال شده است.

رئیس کارگروه تامین و توزیع ماشین آلات سازمان مدیریت بحران با اشاره به اهتمام استان خوزستان به ایجاد دیواره‌های موقت برای مقابله با ورود سیلاب به شهرها گفت: در ۲۲ فروردین ۲۵ هزار گونی، ۴۰۰ بیل دستی و ۱۰ کمپرسی دیگراز استان کرمان به خوزستان ارسال شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به اعزام دو تریلی و چهار کامیون اقلام زیستی از استان آذربایجان غربی به خوزستان اظهارکرد: این اقلام شامل چادر، پتو، گالن آب، فرش، موکت، چراغ والور و ... بود و با وجود اینکه استان آذربایجان غربی از استان‌های معین خوزستان نیست اما حس همدلی مردم اقصی نقاط کشورمان همچنان چون سیلی به سمت هموطنان سیل‌زده استان خوزستان روان است و اعزام اقلام امدادی و کمک‌های مردمی از تمام استان‌ها به خوزستان ادامه دارد.

وی همچنین دربازدید از کانال سلمان گفت: لایروبی کانال سلمان تاثیر زیادی بر سرعت بخشیدن به انتقال آب از دشت اهواز به تالاب هورالعظیم دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه کانال سلمان با عرض مناسب در خروج آب از دشت اهواز نقش دارد،اظهارکرد: در حال حاضر با عبور ۲۰۰ مترمکعب در دقیقه عبور آب از کانال سلمان به سمت تالاب علاوه بر اینکه از آبگرفتگی معابر شهری در شهر اهواز جلوگیری می‌شود بلکه با انتقال آب به تالاب در ماه‌های آینده دیگر شاهد بروز پدیده گرد و غبار در شهر اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان نخواهیم بود.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل در استان خوزستان از طریق استان‌های همجوار و پس از آن با تعیین استان‌های معین بیش از ۳۵۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی و تجهیزات امدادی به استان خوزستان اعزام شده است تا در کنار امکانات استان بتوانند از ورود آب به شهرها و روستاهای استان جلوگیری کنند.

کانال سلمان یک کانال خاکی به عرض ۷۰ تا ۱۱۰ متر و طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر، در پنج کیلومتری شمال شهر اهواز است. این کانال در امتداد کانال چمران قرار دارد که آب کرخه را برای مصارف شرب به اهواز منتقل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار