دانش آموز حافظ ترکیه‌ای: اینگونه مسابقات باعث رشد انس با قرآن در جوامع می‌شود

تهران (پانا) - حافط نوجوان شرکت‌کننده از کشور ترکیه مادر خود را که مدرس قرآن کریم است، مشوق اصلی خود برای حفظ کلام الله مجید عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز حافظ ترکیه‌ای: اینگونه مسابقات باعث رشد انس با قرآن  در جوامع می‌شود

فیضا نرگس ۱۴ساله از کشور ترکیه گفت: از ۹سالگی شروع به حفظ آیات قرآن کریم نموده ام و در مدت یکسال حافظ کل قرآن شدم.

او در رابطه با جایگاه قرآن در کشورش گفت: در ترکیه ارزش و اعتبار زیادی به قرآن‌کریم داده می‌شود،در مدارس و مساجد شهر‌های کشور من درس‌های قرآن آموزش داده می‌شود و والدین علاقه دارند که فرزندان خود در این کلاس‌ها شرکت کنند.

حافظ نوجوان ترکیه‌ای گفت: من از کودکی در محیطی قرآنی بزرگ شده‌ام، مادر من استاد قرآن بوده و مُشوق اصلی من هم برای حفظ قرآن ایشان بودند.

او با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی خود ادامه داد: هنگامی که قرآن می‌خوانم به آرامش می‌رسم و چون قرآن را کامل حفظ هستم احساس می‌کنم ذهنم باز شده و همچنین تاثیر مثبتی در درس خواندنم حس می‌کنم.

او گفت: من در مسابقات حفظ ترکیه مقام اول را کسب کرده‌ام و این دوره از مسابقات که در ایران برگزار شده برای اولین بار شرکت کرده‌ام.

فیضا نرگس خاطر نشان کرد: به نظر من خوب است که همه قرآن را حفظ کنند و به آن عمل کنند و من می‌خواهم به قوانین قرآن به نحو احسن عمل کنم.

او با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات و نحوه داوری خیلی خوب بوده، افزود: به نظر من اینگونه مسابقات باعث می شود که حافظان قران کریم از اقصی نقاط جهان دور هم جمع شوند و تبادل نظر با یکدیگر به انسجام بیشتر جوامع اسلامی کمک کنند

/خبرنگار: حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار