آموزش مهارت های فنی و حرفه ای پل مستحکم ارتباط مدرسه و جامعه

مشهد (پانا) چهارشنبه 21 فروردین مقارن با میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد به اتفاق هیئت همراه از همکاران جانباز و دانش آموزان برگزیده هنرستان فنی و حرفه ای شهید بهشتی تقدیر نمود .

کد مطلب: ۹۰۶۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت های فنی و حرفه ای پل مستحکم ارتباط مدرسه و جامعه

رزا درسنی در این مراسم و در جمع دانش آموزان، قرار گرفتن در مسیر توسعه و دستیابی به توسعه پایدار رایکی از آرمان های جوامع بشری برشمرد.

وی گفت: سازمان جهانی یونسکو یکی ازعوامل مهم دستیابی به توسعه را توجه به آموزش های فنی وحرفه ای می داند و با شعار آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای عموم به دنبال توسعه یافتگی و شکوفایی جوامع است . کشورهای توسعه یافته ازسال ۱۹۷۰با تمرکز بر مهارت آموزی ، برنامه ریزی کرده اند و دستاوردهایی چون رشد تولید ناخالص داخلی سرانه،پیشرفت صنعتی و افزایش درآمد سالانه و سرانه، افزایش رضایتمندی وتوانمندی فردی واشتغال مفید را کسب نموده اند .

درسنی با تأکید به نقش آموزش و پرورش به عنوان مهمترین ابزار افزود: در هرکشوری که درآستانه گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاددانش محورقراردارد، آموزش وپرورش مؤثرترین ابزارآن کشوربرای ورودبه چالشهای آینده به شمارمی آید. آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش دوره متوسطه به عنوان یکی اززیرنظامهای آموزشی کشورمی تواند پلی مستحکم بین کلاس درس و اجتماع وکلاس درس وبازارکاربناکند. در وضعیت فعلی با توجه به افزایش جوانان جویای کار،نرخ بیکاری درحال افزایش است ودربلندمدت عدم امنیت شغلی رابدنبال داردکه هم به لحاظ اقتصادی و هم منابع انسانی ناگوار است .

باقرارگرفتن در دوران تحول کاری، انتخاب شغل سخت ترو سخت ترمی شود و در این راستا دانش‌آموزان با آموزش مهارت های متناسب با وضعیت جامعه ورود به بازار کار را برای خویش تسهیل می کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: دانش‌آموزان درمدارس مهارت های آموزشی را بر مبنای شیوه استاد شاگردی زیر نظر اساتید فنی و حرفه ای فرا می‌گیرند و این امرموجب افزایش نگرش و مهارت و دانش در ارتباط با مشاغل مختلف می‌شود. همچنین موجبات احرازشغل ویا ادامه تحصیل در رشته های مختلف مهارتی را فراهم می آورد.

درسنی تصریح کرد: از آنجا که سیاست دولت و وزارت آموزش و پرورش تاکید برگسترش امر مهارت آموزی، آموزش های فنی و حرفه ای وتوسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای وکاردانش میباشد ، امید است جوانان ما در هنرستان ها علم و مهارت را تواما ودر کنار هم آموخته و نقش و جایگاه خویش را در جامعه به سهولت تعیین نمایند .

در این مراسم و با حضور درسنی مدیر و کارشناسان اداره ضمن تبریک روز جانباز وصحبت از رشادت وازخودگذشتگی های ایشان ازهمکاران جانباز تجلیل شد.همچنین دانش آموزان برگزیده دررشته های علمی فرهنگی هنری و ورزشی نیزموردتقدیر قرارگرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار