مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اعلام کرد:

محور های رانشی، زیر ذره بین تیم های تخصصی

همدان (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ضمن اشاره به رانش زمین در چند گردنه استان، اصلی ترین مشکل را اشباع شدن خاک بیان کرد که مانع بزرگ برای پیشبرد کارها است.

کد مطلب: ۹۰۶۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
محور های رانشی، زیر ذره بین تیم های تخصصی

مصطفی پناهنده گفت: در گردنه اسدآباد شاهد رانش زمین هستیم چراکه سنگ های تشکیل دهنده این منطقه از جنس شیست و رسوبی هستند و به سرعت در برابر هوازدگی و دیگر عوامل مخرب واکنش نشان می دهند و تبدیل به خاک می شوند.

او با بیان این که فضای مجازی باعث منفی گرایی و تشویش اذهان عمومی شده است گفت: رسیدگی به عواقب بلایای طبیعی امری زمان بر است و امکان ورود بلافاصله پس از وقوع حادثه وجود ندارد و هر کار اجرایی باید در بازه زمانی خاص خود انجام گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: اصلاح جاده اسدآباد به دلیل فشاری که از بالادست بر آن اعمال می شود تقریباً بی فایده است و باعث کنده شدن آسفالت و ایجاد اختلاف سطح می شود.
پناهنده ضمن بیان این که ٣ تیم برای بررسی این موضوع گمارده شده اند، افزود: ترمیم این جاده هزینه های بسیار هنگفتی در پی دارد و بازسازی آن موقت است.
او با اشاره به رانش زمین در محور اسدآباد تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی ناچار به مسدود کردن محور اسدآباد و اعلام جایگزین برای آن شویم تا به این صورت از احتمال بروز خطر برای ترددکنندگان جلوگیری کنیم.

پناهنده در خصوص اعزام تیم های راهداری به لرستان گفت: این تیم ها در مسیر مرگ سر و دیگر مسیرها فعالیت داشتند و هم اکنون در حال آماده شدن برای موج بعدی بارش ها هستند.
رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار