نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:آنچه اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد رونق تولید ملی است

اردستان (پانا) - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد رونق تولید ملی است و چنانچه تولید انجام نشود و موانع آن برطرف نگردد صادرات با مشکل روبرو می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:آنچه اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد رونق تولید ملی است

سید صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در خصوص "رونق تولید" اظهار کرد: حدود ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب محور پیام‌های نوروزی خود را در خصوص اقتصاد مطرح می‌کنند و علت آن تمرکزی است که دشمنان در موضوع اقتصاد کشور دارند. بسیار واضح و روشن است که رهبری در موضوع اقتصادی پافشاری دارند.

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوعات اقتصاد مقاومتی، افزود: امسال پیام نوروزی ایشان کوتاه بود و با توجه به فشارهای اقتصادی که مردم در سال ۹۷ دیدند که مهم‌ترین این فشارها کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید بود، ولی در سال گذشته متأسفانه اجناس سه برابر شد و خیلی فشار بر مردم وارد کرد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی رونق تولید را موتور محرک اقتصادی مقاومتی عنوان کرد و گفت: آنچه اقتصاد مقاومتی را پیش می‌برد رونق تولید ملی است. چنانچه تولید انجام نشود و موانع آن برطرف نگردد صادرات و استفاده داخلی صورت نمی‌گیرد. امیدواریم با ایجاد تسهیلات مناسب و جلوگیری از قاچاق کالا و با رفع بروکراسی اداری بتوانیم ارزش افزوده را در کشور بالا ببریم.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: خطری که اقتصاد ما را برای تولید تهدید می‌کند موانعی است که وجود دارد. اقداماتی را وزارت صنعت معدن و تجارت سال گذشته برای تثبیت کارخانه‌ها و تولیدات داخلی انجام داد که نشان از تهدید این کارخانه‌ها و تولیدات داخلی بود.

وی در خصوص رونق تولید و حمایت از سرمایه‌گذار در شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیران شهرستان حمایت از تولید منطقه و در ابتدا حفظ جایگاه آن‌ها است. امیدواریم با حمایت‌هایی که از سرمایه‌گذار و بخش خصوصی می‌کنیم بتوانیم تولید شهرستان را تا حدودی رونق دهیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رهبری نیز شعار رونق تولید را به عنوان یک قوه مکمل حمایت از کالای ایرانی مطرح کرده‌اند تا توجه به چرخه تولید در کشور موجب رونق آن و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شود.

طباطبایی نژاد با اشاره به نقش تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در عملی کردن شعار سال ۹۸ گفت: همه نهادها موظف هستند که به جای شعار دادن، تعامل کنند و با یکدیگر به دنبال راهی برای توجه به ظرفیت‌های داخلی بگردند. توجه به ظرفیت اقتصادی همسایگان نیز می‌تواند عامل مهمی در پر رنگ‌تر کردن نقش تولید ملی باشد.

وی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را یکی از موانع اساسی تولیدات داخلی دانست و گفت: این قانون یک مقدار بد قانون‌گذاری شده و دو سالی است که در مجلس در حال اصلاح است. مواردی که تولید کنندگان را به نوعی با مشکل روبرو می‌کند مالیات بر ارزش افزوده و قاچاق است که با توجه به گرانی و افزایش قیمت کالای خارجی زمینه تولید در کشور بیشتر می‌شود و قاچاق از خارج به کشور کمتر اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار