همیاری با سیل زدگان با شعار "هفته فرهنگی اصفهان همدلی برای ایران"

اصفهان (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از حذف مجموعه برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی اصفهان به نفع آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
همیاری با سیل زدگان با شعار "هفته فرهنگی اصفهان همدلی برای ایران"

محمد عیدی در این باره گفت: اصفهان همواره به ویژگی‌ها و ارزش‌های بزرگ اخلاقی نامبردار بوده و به‌ واسطه برخورداری از موقعیت خاص در فلات مرکزی ایران، خود را نسبت به کل ایران و ایرانیان مسئول می‌داند.

او ادامه داد: امروز نیز اصفهان خود را میراث‌دار و میراث‌بان خوبی برای شهیدانی همچون خرازی، ردانی پور، کاظمی و همت می‌داند و طبیعی است که با وقوع سیل ویرانگری که اخیرا اندوه بزرگی را بر جان ملت ایران نشاند، خود را در برابر هموطنان خود مسئول بداند و به حکم وظیفه اخلاقی و دینی به این مسئله حساسیت نشان دهد.

معاون فرهنگی شهردار با اشاره به تشکیل ستاد بحران از سوی شهرداری اصفهان از بدو وقوع سیل، اظهار کرد: این ستاد تاکنون نقش لجستیکی خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان طی روزهای گذشته در لرستان و خوزستان حاضر شد و با ارائه کلیه لوازم و اقلام مورد نیاز به هموطنان خوب لرستانی و خوزستانی کمک کرد و هم اکنون نیز ستاد بحران شهرداری اصفهان در آنجا مستقر است.

عیدی با بیان اینکه لغو مجموعه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اقدام دیگری در راستای همدردی و همیاری با هموطنان سیل زده است، گفت: در سال های گذشته اصفهان از 3 تا 9 اردیبهشت ماه میزبان ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان بود و طبیعتا حوزه معاونت فرهنگی و سازمان‌های همکار در این زمینه، همچون سازمان زیباسازی و اداره کل ارتباطات شهرداری از سه ماه قبل به تدوین برنامه‌های خود پرداختند.

او ادامه داد: بر این اساس در حوزه معاونت فرهنگی 175 عنوان برنامه با 2 هزار اجرا با موضوع فرهنگ عامه و رویکرد گردشگری تدوین شد.

او تاکید کرد: اما با توجه به اتفاقاتی که در اثر سیل رخ داد، شهردار اصفهان دستور داد به حکم پیشینه‌ای که اصفهان در انسان دوستی دارد، رویکرد هفته فرهنگی اصفهان با شعار «هفته فرهنگی اصفهان همدلی برای ایران» بر همیاری با سیل زدگان قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اعتقاد شهردار اصفهان و تیم تصمیم گیرنده بر این است که بزرگترین ارمغان هفته فرهنگی اصفهان، اثبات این مسئله است که قلب ما برای ایران می‌تپد.

او از ارائه دو ماموریت از سوی شهردار اصفهان خبر داد و تصریح کرد: نخستین ماموریت، همراهی و کمک به سیل زدگان در حین وقوع سیل بود که باید در کنار همکاران در ستاد بحران شهرداری به تامین نیازهای اولیه سیل زدگان می‌پرداختیم.

او ادامه داد: در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان که در جزئی‌ترین محلات اصفهان دارای موسسات و پایگاه‌های مختلف است و ارتباط بسیار خوبی با شهروندان دارد، بر آن شد تا به جذب کمک‌ها و حمایت‌های انسان‌دوستانه مردم اصفهان برای هموطنانشان بپردازد.

او افزود: روز شنبه نیز جلسه‌ای درخصوص فعالیت‌های اجرایی در ارتباط با ستاد بحران خواهیم داشت تا در کنار همکاران آتش نشان و بخش خدمات شهری با کمک نهادهای مردمی و مردم شریف اصفهان به تامین بخشی از نیازهای سیل زدگان بپردازیم.

عیدی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی را بخش دوم این ماموریت دانست و تصریح کرد: طبیعتا پس از وقوع سیل، آسیب دیدگان در اثر از دست دادن عزیزان و خانه و زندگی‌ خود، با فشار روحی بسیاری روبرو می‌شوند. بنابراین خود را مکلف می‌دانیم تا درصورت نیاز، در حوزه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه همه گروه‌های سنی و خدمات مشاوره‌ای در خدمت عزیزان هموطن باشیم.

او از برگزاری نشست مجمع کلان‌شهرهای کشور با هدف تبدیل این خدمت‌رسانی به حرکتی ملی به میزبانی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: از آنجایی که اصفهان، ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع کلان‌شهرهای کشور را بر عهده دارد، با معاونین فرهنگی کلان‌شهرها تماس گرفته و از آنها دعوت کردیم تا روز شنبه آتی در جلسه مجمع کلان‌شهرها حاضر شوند.

او خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف تبدیل کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده به یک حرکت ملی و جریان اجتماعی بزرگ برگزار می‌شود، تا نشان دهیم ایران اسلامی همچنان انسجام فرهنگی خود را دارد و همدلانه می‌کوشد تا به ذره‌ای از خاک میهن و هموطنان عزیزش لطمه‌ای وارد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار