مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان همدان مطرح کرد:

سیل کم، کشته زیاد، علت چیست؟

همدان (پانا ) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تعداد قربانیان سیل در استان همدان را با استان گلستان برابر اعلام کرد و علت اصلی شمار کشته شدگان در سیل اخیر را سهل انگاری افراد دانست.

کد مطلب: ۹۰۶۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سیل کم، کشته زیاد، علت چیست؟

علیمردان طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که تا کنون ٨ نفر در استان همدان بر اثر سیل اخیر فوت شده اند و این اتفاق ارتباطی با سیل نداشته است گفت: نکته قابل توجه این است که در تمام این موارد فوت بر اثر سهل انگاری خود فرد صورت گرفته است چرا که بارها هشدارهای لازم را به مردم داده و حتی موانعی برای نزدیک نشدن مردم به رودخانه ها در دستور کار خود قرار داده ایم.
او با اشاره به این که تدابیر خاصی برای جلوگیری از سیل صورت گرفته است هشدار داد: علی رغم تدابیر صورت گرفته و قرار دادن نیوجرسی بتنی در اطراف رود خانه، شاهد فوت دختر بچه ای در ملایر به دلیل عبور از رودخانه بوده ایم.

طالبی ضمن بیان این که یکی از اهداف ما در زمان وقوع سیل و حوادث ایجاد نظم در جامعه است، افزود: بر اساس گزارش های اعلام شده میزان خسارت های وارد شده به استان همدان 12 هزار و 464 میلیارد و 233 میلیون ریال است که از این میزان بیشترین خسارت در بخش مسکن و کشاورزی است.
او گفت: خوزستان در معرض خطر است اما لرستان در خطر صد در صدی به سر می برد، به همین دلیل کمک های خود را به لرستان ارسال کرده ایم و هم اکنون کمک رسانی شهرستان چگینی به طور کامل به عهده استان همدان می باشد.
طالبی با بیان این که اولویت اصلی ما تأمین نیازهای استان است گفت: 1000 تخته پتو،2 قلاده سگ زنده یاب، 6دستگاه لودر، 4دستگاه کمر شکن، 2دستگاه تانکر سوخت، 58 امدادگر، 1400 عدد چادر، 5000 بسته غذایی 72 ساعته و بیش از 83 هزار قوطی کنسرو، کانکس سرویس بهداشتی و غیره به استان لرستان ارسال کرده ایم.

طالبی گفت: دربحث ارتباطات، فیبرهای نوری و دیگر امکانات برای برقراری ارتباط ارسال شد.
او ادامه داد: شرکت آب وفاضلاب استان نیز 10 تریلی لوله قطور بتنی برای برقراری مجدد راه های لرستان که از اصلی ترین مشکلات بود ارسال کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اشاره کرد: این امکانات به عنوان امدادهای اولیه ارسال شده اند و برای بازسازی این مکان ها پیش بینی می شود تا یک ماه آینده اقدامات اولیه نیروهای امدادی به پایان برسد.
او در خصوص ساخت و سازهای غیر قانونی و وجود ساختمان ها در حریم رودخانه گفت: تیم ویژه ای برای پیگیری این موضوع تشکیل خواهد شد و بعد اجتماعی این مسئله حادتر از بعد فنی آن است که باید با برنامه ریزی خاص و دستورات قضایی به این بحث ورود پیدا کرد.
رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار