مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

هدفگذاری پروژه مهر استفاده بهینه و حداکثری از منابع موجود باشد

توسعه مشارکت ها راهبرد آموزش و پرورش هرمزگان است

هرمزگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: هدفگذاری پروژه مهر باید تقویت مشارکت های برون سازمانی و استفاده بهینه و حداکثری از منابع موجود برای آغاز سال جدید تحصیلی باشد.

کد مطلب: ۹۰۶۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هدفگذاری پروژه مهر استفاده بهینه و حداکثری از منابع موجود باشد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی در اولین جلسه پروژه مهر سال 98 افزود: رسالت اصلی آموزش و پرورش معطوف به مدرسه است و همه منابع، امکانات و ظرفیت ها باید در خدمت مدرسه و کلاس درس باشد.

وی تصریح کرد: عوامل ستادی و اجرایی در حوزه ادارات آموزش و پرورش به عنوان پشتیبان باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا مدارس با آمادگی کامل پذیرای دانش آموزان عزیز در عرصه مقدس تعلیم و تربیت باشند.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان یکی از مهمترین راهبردهای پروژه مهر توسعه مشارکت های مردمی و استفاده حداکثری از ظرفیت های برون سازمانی برای سال جدید تحصیلی است چرا که نهاد آموزش و پرورش متعلق به آحاد جامعه است و همه باید در اداره آن شریک و سهیم باشند.

دادی زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش جز مدرسه و کلاس درس نیست، خاطر نشان کرد: مدرسه رکن بی بدیل آموزش و پرورش است و همه فعالیت های این مجموعه باید در راستای پویایی و بالندگی مدارس باشد.

وی اضافه کرد: دست اندرکاران آموزش و پرورش وظیفه و رسالتی جز خدمت برای مدرسه ندارند و برخورداری از مدارس پویا برای تربیت دانش آموزان خلاق و متعهد کمال و غایت متولیان امر تعلیم و تربیت است.

این مسوول با بیان اینکه تعلیم و تربیت امری مستمر و پیوسته است خاطرنشان کرد: نباید چنین تصور شود با پایان سال تحصیلی این مهم دچار وقفه شده و تا مهر سال آینده مجموعه آموزش و پرورش با کار کمتری روبرو هستند.

وی ادامه داد: برعکس این تصور، آموزش و پرورش باید برای تحصیل آینده سازان جامعه، با برنامه و راهبردهای هدفگذاری شده، همیشه و به روز پای کار باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش ایجاد کمیته های پنج گانه؛ تعمیر و تجهیز، ساماندهی منابع انسانی، توجیه و تبلیغ، نظارت و ارزیابی و تایید صلاحیت را شاکله پروژه مهر نام برد و گفت: پروژه مهر یک کار جمعی و گروهی است و باید همه کارگروه ها با همدلی و هم افزایی در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند تا مدارس برای استقبال شایسته از دانش آموزان و فرهنگیان مهیا باشند.

دادی زاده تاکید کرد: دستورالعمل پروژه مهر در چارچوب مدرسه محوری متناسب سازی شده است و با ابلاغ به مناطق و شهرستان ها، مدیران موظفند طبق این شیوه نامه برنامه های خود را عملیاتی و اجرایی کنند.

وی همچنین بر لزوم رعایت تقویم اجرایی پروژه مهر مبتنی بر طرح تعالی و برنامه تدبیر اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه، محور حرکت در نظام تعلیم و تربیت است و اداره مدارس باید بر اساس این سند و سایر برنامه های ملی با رویکردی خلاقانه باشد.

دادی زاده همچنین یادآور شد: برای تقویت کمی و کیفی اماکن آموزشی و رسیدن به مهر بانشاط، باید همه مشکلات و کمبودها به دقت احصا شود و با استفاده از همه ظرفیت ها در جهت رفع آن کوشا باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان گفت: به منظور اجرای دقیق و شایسته برنامه های پروژه مهر، تیم های ارزیابی باید با حضور در مدارس نحوه اجرای طرح ها و برنامه ها را به دقت کنترل و با نظارت عالیه، ارزیابی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار