75 موسسه فرهنگی هنری در گیلان فعال است

رشت (پانا) -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد: ١٠٥ موسسه فرهنگی و هنری دارای مجوز در استان وجود دارد که از این تعداد، ٧٥ موسسه فعال هستند.

کد مطلب: ۹۰۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
75 موسسه فرهنگی هنری در گیلان فعال است

فیروز فاضلی افزود: از این تعداد ٢٧ موسسه چندمنظوره، ٤٣ موسسه تک‌منظوره فرهنگی و پنج موسسه تک‌منظوره هنری است.
وی ادامه داد: همچنین ١٣٥ کتابفروشی، ٤٠٢ کانون آگهی و تبلیغات و ٢٥ شرکت فیلم‌سازی دارای مجوز در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: 56 موسسه قرآن و عترت دارای مجوز در استان وجود دارد که سالانه بیش از دو هزار نفر از کلاس های آموزشی قرآن کریم بهره مند می شوند.
فاضلی با بیان اینکه بالغ بر ٣٢٠ نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر هستند، تصریح کرد: بیش از ٤٠ نمایشگاه قرآنی در استان با همکاری فعالان قرآنی برپا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنانش به انتشار کتاب و لوح فشرده آثار برگزیده هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها به همت این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه مستلزم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی فعالیت‌هایی هدفمند و مستمر است که در کنار پویایی و تازگی، طیف‌های مختلف جامعه را در بر گرفته و به تولید آثاری درخور و قابل تأمل بیانجامد.
وی اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که تا کنون ١٦ دوره آن برگزار شده و هدف اصلی آن نیز نهادینه کردن معارف رضوی در جامعه است، با استفاده هوشمندانه از ظرفیت‌های موجود توانسته قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری را به خدمت گرفته و مفاهیم ارزشمندی را ارائه کند.
فاضلی با اشاره به وجود بخش ویژه آثار رادیویی و تلویزیونی در این جشنواره اضافه کرد: سه اثر برگزیده بخش مذکور نیز در قالب لوح فشرده (DVD) بهمراه کتاب آثار برگزیده هشتمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها منتشر شده است.
جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه‌ها از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بود که به همت این اداره‌کل، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ، تیرماه سال گذشته برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار