حمایت قطر از ایران؛ تصمیم آمریکا علیه سپاه پذیرفتنی نیست

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه قطر تاکید که کشورش تصمیم یکجانبه ایالات متحده آمریکا را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی‌پذیرد.

کد مطلب: ۹۰۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حمایت قطر از ایران؛ تصمیم آمریکا علیه سپاه پذیرفتنی نیست

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک خود با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا درباره ثبت نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا اظهار کرد: «این تصمیم یکجانبه را نمی‌پذیریم. باید همه مشکلات از طریق گفت‌وگو حل شود.»

این دیپلمات قطری افزود: «قطر از حیث جغرافیایی به ایران نزدیک است و می‌خواهیم صلح و ثبات در منطقه حاکم شود. قبلا تصمیمات مشابهی نسبت به قطر گرفته شده بود ولی اکنون توسعه و پیشرفت قطر همچنان ادامه دارد.»

او درباره تحرکات نظامی نیروهای تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به سمت طرابلوس نیز گفت: «ما به دلیل اینکه حمله نیروهای حفتر علیه طرابلس ناقض حقوق بین‌المللی است با این حملات مخالفیم.»

آل‌ثانی ادامه داد: «دولت آشتی ملی لیبی از سوی سازمان ملل متحد به‌رسمیت شناخته شده و ما در کنار این دولت هستیم. امیدواریم ثبات و صلح در لیبی در اسرع‌وقت برقرار شود.»

وزیر امور خارجه قطر در رابطه با وعده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی را به خاک این کشور ملحق خواهد کرد نیز گفت: «به خاطر اینکه طرف‌های موجود در فلسطین گردهم بیایند و برای حفاظت از سرزمین‌های خود به توافق برسند در عرصه بین‌المللی تلاش می‌کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار