رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی میامی:۶۷ انشعاب آب در حسین‌آباد کالپوش آسیب دیدند

میامی (پانا) - رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی میامی با بیان اینکه رانش زمین خسارات شدیدی به تاسیسات آبرسانی کالپوش وارد کرده است، گفت: ۶۷ انشعاب آب روستای حسین‌آباد آسیب دیدند.

کد مطلب: ۹۰۶۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی میامی:۶۷ انشعاب آب در حسین‌آباد کالپوش آسیب دیدند

مسلم فدایی، در حاشیه بررسی میدانی میزان خسارات رانش زمین به تأسیسات آبی کالپوش، ضمن بیان اینکه پس از وقوع رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش شاهد خسارات سنگین به شبکه آب شرب روستایی بوده‌ایم، بیان کرد: خط انتقال برق ایستگاه پمپاژ به دلیل رانش از بین رفته است.

وی با بیان اینکه رانش زمین موجب از بین رفتن خط ۱۰ اینچ، پنج اینچ و چهار اینچ روستای حسین آباد شده است، ابراز داشت: این عامل سبب شد تا ۶۷ انشعاب آب قطع شود.

رئیس آبفار میامی با بیان اینکه کارشناسان این اداره در ۲۴ ساعت اولیه بحران با اقدامات سریع و اعزام اکیپ کارشناسی تهیه ۳۰۰ متر کابل فشار قوی و راه اندازی ژنراتور برق اضطراری در دستور کار قرار دادند، تاکید کرد: این اقدام خوشبختانه سبب شد تا آب شرب روستا وصل شود.

فدایی گفت: متأسفانه افزایش رانش در منطقه و از بین رفتن خطوط اصلی آب سبب شد تا شبکه آب شرب مجدداً قطع شود که برای اتصال دوباره جریان آب یک هزار متر لوله پنج اینچ و دو اینچ و سایر اتصالات مورد نیاز به کالپوش ارسال شد.

وی افزود: با مساعدت اداره برق، ایستگاه پمپاژ آب از محل در معرض آسیب جابجا و در جنب مدرسه هاجر مستقر و در حال حاضر از برق شبکه برای راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب شرب استفاده شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی میامی گفت: با استقرار یک دستگاه ژنراتور امانتی از آموزش و پرورش و همچنین یک دستگاه ژنراتور شرکت آب منطقه‌ای، آمادگی لازم در برابر قطع برق شبکه وجود دارد که در صورت قطع برق از ژنراتور اضطراری استفاده خواهد شد.

فدایی بیان کرد: لایروبی چشمه‌های موجود و رفع مشکلات خط انتقال روستا هم اینک در حال اجرا است که به‌عنوان برنامه میان مدت برای برقراری آب شرب بدون استفاده از انرژی برق انجام می‌شود لیکن در حال حاضر آب شرب روستا پایدار بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار