سفیر ایران در ترکیه تشریح کرد

نقش یک کشور عربی خلیج فارس در تروریستی خوانده شدن سپاه

تهران (پانا) - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در نقش یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا پرده برداشت.

کد مطلب: ۹۰۶۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش یک کشور عربی خلیج فارس در تروریستی خوانده شدن سپاه

بامداد دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، رسما نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به لیست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه این کشور اضافه کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی بعد از این اقدام در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به زبان عبری نوشت که خوشحال است که دوست نزدیکش (ترامپ) دوباره با پیشنهاد او (تروریستی خوانده شدن سپاه) موافقت کرده است.

این اقدام در جمهوری اسلامی ایران با واکنش‌های بسیاری مواجه شد ولی نکته جالب اینجاست که فعالان سیاسی همه جریان‌های داخل کشور اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدال‌خواه به حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخواستند حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز جلسه روز گذشته خود را در حالی برگزار کردند که لباس پاسداری به تن کرده بودند.

محمد فرازمند، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر جزئیاتی را در این زمینه ارائه کرده است.

او در جریان این رشته توئیت نخست به کنفرانس خبری مشترک مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و همتای قطری‌اش اشاره کرد و به نقل از رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه نوشت: «یکی از کشورهای عربی خلیج فارس پیشنهاد تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را به آمریکا داده است. ترکیه این اقدام امریکا را نمی‌پذیرد.»

او در دومین توئیت خود در این زمینه اظهارنظری را به نقل از عادل عبدول مهدی، نخست وزیر عراق منتشر کرد و نوشت: «برای ممانعت از اقدام آمریکا علیه سپاه با ملک‌‌سلمان (شاهزاده سعودی) و سیسی (رئیس‌جمهوری مصر) تماس گرفتم.»

سفیر کشورمان در سومین توئیت خود در این زمینه انگشت اتهام را برای تروریستی اعلام شدن سپاه توسط آمریکا به سوی یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌گیرد و بدون بردن نام این کشور می‌نویسد: «کدام کشور عربی خلیج فارس این پیشنهاد را داده است؟ جواب روشن است.»

فرازمند نامی از هیچ کشوری به میان نمی‌آورد ولی کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند که مقصود او عربستان سعودی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار