توسعه دوچرخه‌سواری و پارک حاشیه‌ای در دستور کار شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس شورای فرهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت ترافیک شهرداری تهران توسعه حمل‌ونقل عمومی، دوچرخه‌سواری و پارک حاشیه‌ای را از برنامه‌های شهرداری تهران در سال جدید ذکر کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه دوچرخه‌سواری و پارک حاشیه‌ای در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، علی پیرحسین‌لو در جلسه شورای فرهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران که امروز برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های معاونت ترافیک در سال ۹۸ تصریح کرد: حفظ دستاورد کنترل آلودگی هوا، توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه دوچرخه‌سواری، توسعه پارک حاشیه‌ای و تکمیل طرح‌های ترافیکی تهران ازجمله محورهای برنامه‌ریزی مدیریت ترافیک پایتخت در سال جدید است.

رئیس شورای فرهنگی و اطلاع‌رسانی معاونت ترافیک شهرداری تهران به دستاورد نظارت و کنترل مستمر بر منشا تولید آلودگی با نظارت بر معاینه فنی خودروها و کاهش روزهای آلوده‌ هوای تهران اشاره کرد و گفت: تجربه‌ خوشایند سال ۹۷ و کاهش تعداد روزهای آلوده نشان داد که کنترل آلودگی هوا ممکن است و ما با کار جدی و نظارت و تمرکز بر منابع آلاینده، می‌توانیم آلودگی هوا را در شهر تهران کاهش دهیم. به همین منظور ادامه این سیاست‌ها و دفاع از دستاوردهای کاهش آلودگی هوا و توسعه بازرسی‌ها به‌عنوان یکی از محورهای برنامه مدیریت ترافیک پایتخت در شهرداری تهران صورت خواهد گرفت.

گفتنی است بنا بر آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از ابتدای سال تا ۲۰ فروردین کلان‌شهر تهران ۱۷ روز هوای پاک و ۳ روز هوای سالم را تجربه کرده است که همانند سال ۹۷ در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه به حواشی مطرح‌ شده اخیر مبنی بر ناایمن بودن خط ۶ مترو و نصب نکردن هواکش‌های لازم در این خط اشاره و مطرح شد که طی سه دهه سابقه‌ ساخت مترو در کلان‌شهر تهران از دوره مدیریت مهندس محسن هاشمی تا امروز، هیچ‌یک از خطوط مورد بهره‌برداری با تمامی تجهیزات افتتاح نشده است بلکه تجهیزات و امکانات همیشه در حد استاندارد تامین شده سپس به نسبت ظرفیت و نیازی که ایجادشده، توسعه‌یافته است.

خط ۶ مترو ۱۸ فروردین‌ماه با ۳ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است که در طراحی بر اساس اصول فنی و مهندسی، نهایتا نیازمند ۷ هواکش در داخل تونل است. این خط هم‌اکنون با سرفاصله تقریبی ۲۵ دقیقه راه‌اندازی شده است که در آینده نزدیک به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. نیاز به نصب هواکش نیز طبق ضوابط فنی وابسته به سناریوی بهره‌برداری است که به گفته کارشناسان با سرفاصله فعلی و طول مسیر افتتاح‌شده، استاندارد آن به‌طور کامل رعایت شده است. چنان‌که شرکت مشاور این پروژه نیز به‌طور کتبی این موضوع را تایید کرده است.

در این جلسه، شب گذشته مجددا تست دود در این خط و در محدوده ایستگاه‌های بهره‌برداری شده انجام‌گرفت و تایید شد که تخلیه دود بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد.

از زمان آغاز مسافرگیری خط ۶ مترو (۱۲ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه) تا پایان روز دوشنبه بیش از ۴ هزار نفر در این خط که تنها ۳ ایستگاه آن افتتاح‌شده، سفرکرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار