نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

روحانیت با همگرایی معضلات فرهنگی را حل کنند

ارومیه (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مساجد شهر،ظرفیت خوبی برای گسترش فعالیت های دینی و جریان سازی دارند.

کد مطلب: ۹۰۶۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روحانیت با همگرایی معضلات فرهنگی را حل کنند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در اولین جلسه شورای روحانیت و علمای مطرح ارومیه در سال جدید با قدردانی از پیشنهادات و دغدغه های اعضای شورای روحانیت به لزوم شرکت جدی در جلسات برای ضمانت اجرایی داشتن مصوبات این جلسات اشاره کرده و افزود: حضور و جدیت اعضا و استمرار جلسات شورای روحانیت و ارتباط گیری با روحانیون و مبلغین دینی شهر و شبکه سازی برای تبلیغ هر چه بهتر موازین دینی بسیار موثر است و با وجود حدودا ۴۰۰ نفر روحانی مستقر در مساجد شهر ،ظرفیت و پتانسیل خوبی برای گسترش فعالیت های دینی و جریان سازی وجود دارد.

وی در ادامه بیانات خود به ایجاد صمیمیت و عمق ارتباط گیری با روحانیت استان اشاره کرده و افزود: بهتر اینست که دیدارهای ماهانه و فصلی با علما در دستور کار قرار بگیرد و با پیگیری و دلجویی از روحانیونی که مشکل و گرفتاری دارند این رابطه ها عمق بیشتری پیدا کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم همگرایی علما در زمینه های مختلف و معضلات فرهنگی و کم رونق بودن حضور جوانان در مساجد گفت: لازم است تقسیم بندی علما در مساجد به فراخور توانایی ها و ویژگی های علما و پتانسیل های موجود در مساجد هدف تعیین شود تا بازدهی مناسبی از حضور علما در مساجد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار