مکانهای تاریخی نوش آباد 165 هزار گردشگر را میزبانی کرد

کاشان ( پانا) - مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: مکان های تاریخی این شهر میزبان جمعیتی بیش از 165 هزار گردشگر داخلی خارجی در تعطیلات نوروزی بود.

کد مطلب: ۹۰۶۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مکانهای تاریخی نوش آباد 165 هزار گردشگر را میزبانی کرد

علی طاهری در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: بیشترین تعداد گردشگر با رقم 62 هزار نفر مربوط به دو ورودی‌ مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش‌آباد بود و بعد از آن مسجدهای جامع و امام علی، حوضخانه مسجد جامع، قلعه خشتی سیزان قرار دارند .

وی افزود: ایجاد گذر فرهنگ در قالب نمایشگاه آثار استاد حسین خلیق و صنایع دستی بانوان کارآفرین از جمله امکاناتی بود که امسال در مسیر گردشگری نوش‌آباد تعریف شد تا بخشی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود .

وی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی حدود پنج هزار نفر از شهروندان و مهمانان آنها، صاحبان کارت منزلت و ایثارگران به صورت رایگان یا نیم بها در شهرزیر زمینی نوش آباد پذیرش می شدند.

وی تاکید کرد: موقعیت جغرافیایی نوش آباد به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت تهران به جنوب کشور و فاصله پنج کیلومتری آن به کاشان همواره نگاه گردشگران را به خود جلب می کند .

مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: ایران یکی از ریشه دارترین تمدن های دنیا است که فرهنگ و آیین های فرهنگی یکی از ابزار قدرت آن بوده و در هر گوشه از کشور دیده می شود .

وی افزود: توسعه صنعت گردشگری در نوش آباد نیازمند آن است که مسوولان مربوط در فرمانداری آران بیدگل و میراث فرهنگی این شهرستان نگاهی توسعه گرایانه و آینده‌نگر به نوش آباد داشته باشند .

طاهری تصریح کرد: شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان طی ۱۴ سال از کشف آن محصور در یک شهر کوچک شده است که با وجود وعده‌های مسوولان تا کنون بودجه‌ای متناسب به آن اختصاص داده نشده بلکه مورد بی‌مهری هم قرار گرفته است.

به گزارش پانا، شهر تاریخی نوش‌آباد در فاصله پنج کیلومتری شمال کاشان قرارگرفته است. از مجموع 100 اثر تاریخی در این شهر، 25 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که ازجمله آن‌ها، شهر زیرزمینی به‌عنوان بزرگ‌ترین معماری دست‌ساز جهان، مساجد جامع، امام علی علیه‌السلام، موسی بن جعفر و حاج سید حسین، آب‌انبارهای چاله سی و مرکزی، قلعه خشتی سیزان و حوض‌خانه‌های این شهر و قلعه‌های کویری نوش‌آباد موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار