تک‌روی‌هایی که همچنان ادامه دارد: ساز ناکوک کیانوش رستمی این بار در آسیا

تهران (پانا)- کیانوش رستمی این بار هم تصمیم گرفت تا در رقابت‌های‌ قهرمانی آسیا حضور پیدا نکند و به جای آن برای قهرمانی جهان تلاش کند.

کد مطلب: ۹۰۶۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تک‌روی‌هایی که همچنان ادامه دارد: ساز ناکوک کیانوش رستمی این بار در آسیا

کیانوش رستمی که توانست یک بار دیگر مجوز حضور در تیم ملی را به‌دست آورد در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده است. این در حالی است که مسیر رسیدن او به المپیک با توجه به حضور سهراب مرادی بسیار سخت‌تر از سایر ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران است.

بعد از اینکه حسین توکلی از هدایت تیم ملی وزنه‌برداری کنار رفت، سکان تیم ملی به سجاد انوشیروانی سپرده شد و درست از همان موقع بود که کیانوش رستمی هم مدعی شد که سا‌ل‌هاست به صورت جداگانه تمرین می‌کند و از حالا به بعد هم قرار است با همان شیوه گذشته کار کند. در آن مقطع به دلیل حساسیت‌هایی که در آستانه المپیک وجود داشت، این تصمیم به رغم میل باطنی سرمربی تیم ملی پذیرفته شد و کیانوش رستمی به صورت جداگانه تمریناتش را پیگیری کرد. وقت المپیک فرا رسید و همه منتظر بودند ببینند بالاخره رستمی با چه نتیجه‌ای ریو را به مقصد ایران ترک می‌کند، رستمی از این امتحان سخت سربلند بیرون آمد و توانست در المپیک به نشان طلا برسد.

با طلای المپیک، کیانوش رستمی کاملاً معتقد بود بهترین مربی برای خودش است و می‌تواند از حالا به بعد با همین شیوه کار را ادامه دهد چرا که در آزمون سخت و حساسی به نام المپیک سربلند بیرون آمده است.

از ناکامی و کنار گذاشته شدن تا بازگشت و انصراف

اگرچه در المپیک بخت با کیانوش رستمی یار بود و توانست به مدال خوش رنگ طلا برسد، درست بعد از المپیک به روزهای افت در ورزش رسید به طوری که سال 97 را با ناکامی تمام به پایان رساند. او در رقابت‌های قهرمانی جهان از رسیدن به مدال بازماند و در بازی‌های آسیایی جاکارتا در وزن 96 کیلوگرم اوت شد. بعد از این عملکرد ضعیف، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، با اعلام اینکه رستمی دیگر جایی در تیم ملی وزنه‌برداری ندارد به تمام تک‌روی‌های این وزنه‌بردار خاتمه داد و او را به رقابت‌های قطر کاپ هم اعزام نکرد.

دارنده مدال طلای المپیک ریو بعد از ناکامی در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی، از اینکه فدراسیون او را به رقابت‌های قطر کاپ اعزام نکرد به شدت گلایه کرد اما پس از جلسه با رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، حتی برای رسیدن به میدان المپیک و داشتن شرایط کسب سهمیه المپیک به تنهایی به تایلند رفت تا در رقابت‌های جام پادشاه تایلند که گزینشی المپیک بود شرکت کند. رستمی به آن مسابقات اعزام شد و به مدال طلا در دسته 96 کیلوگرم رسید. با توجه به اینکه هر وزنه‌برداری باید 6 مسابقه گزینشی المپیک را از سر بگذارند او با حضورش در این مسابقه اسمش در لیست وزنه‌برداران المپیکی قرار گرفت.

تافته جدا بافته

اما این روزها قهرمان وزنه‌برداری ایران در حالی که تمامی کشورها برای کسب تک‌سهمیه المپیک تلاش می‌کنند و در حالی که طبق قوانین بین‌المللی امکان حضور بیش از یک وزنه‌بردار در هر وزن از یک کشور در المپیک 2020 امکان‌پذیر نیست، از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف داده و اعلام کرده است قصد دارد برای مسابقات قهرمانی جهان آماده شود. و در این میان در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته، از نبود حمایت مسئولان ورزش هم سخن گفته است.

البته بد نیست به این نکته اشاره شود که در سال گذشته با وجود همه ناکامی‌های و خودمختاریی‌هایی که رستمی داشت، طبق گزارشی که خبرگزاری تسنیم در تاریخ 23 بهمن 97 منتشر کرده بود، او به همراه برادرش با پرواز فرست کلاس راهی تایلند شد. رزرو پرواز فرست‌کلاس یا بیزینس کلاس برای ورزشکاری است که وضع خاص دارند (از جمله بلندی قد یا سنگین‌وزن بودن) اما کیانوش رستمی بدون دارا بودن هیچ‌یک از این دو ویژگی با پرواز بیزینس کلاس راهی تایلند شد که این موضوع چیزی حدود 40 میلیون تومان برای ورزش ایران هزینه داشته است آن هم برای مسابقه‌ای که رستمی در آن از حمله به رکورد مرادی هم ناکام ماند.

او در وضعی از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف داده است که در وزن خود رقیب اصلی و سرسختی به نام سهراب مرادی دارد که می‌توان او را امید اول ایران برای کسب سهمیه المپیک دانست.

کیانوش رستمی حتی اگر بتواند از تمامی موانع عبور کند و در مسابقات قهرمانی جهان هم موفق باشد، سد محکم و مقتدر سهراب مرادی پیشروی او خواهد بود. هر چند که سهراب این روزها مصدوم است و به خاطر آسیب‌دیدگی از ناحیه دیسک کمر در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور ندارد، بنا به گفته پزشکان، دوری‌اش چندان طولانی نیست.

حالا در حالی که هر امتیاز برای رنکینگ المپیکی مهم است مشخص نیست با چه استدلالی رستمی قید حضور در مسابقات آسیایی را زده است و چطور می‌خواهد سهراب مرادی را شکست دهد تا بتواند باز هم در المپیک حاضر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار