شورای راهبران آموزشی_تربیتی و مدیران مستقل مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش دیواندره تشکیل جلسه داد

دیواندره(پانا)-با محوریت اطلاع رسانی در خصوص سامانه های انتخاب و انتصاب مدیران، ارزیابی ایمنی مدارس، ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی مدارس و همچنین نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی و با حضور مدیر آموزش و پرورش دیواندره شورای راهبران آموزشی_تربیتی و مدیران مستقل مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۹۰۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای راهبران آموزشی_تربیتی و مدیران مستقل مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش دیواندره  تشکیل جلسه داد

با محوریت اطلاع رسانی در خصوص سامانه های انتخاب و انتصاب مدیران، ارزیابی ایمنی مدارس، ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی مدارس و همچنین نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی و با حضور مدیر آموزش و پرورش این شهرستان شورای راهبران آموزشی_تربیتی و مدیران مستقل مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش دیواندره تشکیل جلسه داد.

عبدی مدیر آموزش و پرورش دیواندره در این جلسه ضمن تبریک سال جدید که مزین به نام رونق تولید است؛ برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف این شعار و تقدیر از زحمات یک ساله راهبران و مدیران مقاطع مختلف تحصیلی اظهار داشت: نظام یاددهی یادگیری یکی از مولفه های بسیار مهم است که باید به آموزش و پرورش با کیفیت دانش آموزان منجر شود، و این امر جز با وجود مدیران توانمند و خلاق امکان پذیر نخواهد بود.


وی در ادامه با بیان اینکه که نباید نگاه آیده آلی داشت؛ عنوان کرد: آنچه امروز مد نظر است مدیریت کیفیت مدار است؛ مدیریتی که نقاط قوت، ضعف، تهدید ها و فرصت ها را به خوبی شناسایی و با داشتن انعطاف لازم در مواقع مختلف چالش های پیش رو را به خوبی مدیریت کند؛ لذا تنها این سبک از مدیریت است که سبب تحول می شود؛ و برای این مهم پشتوانه های قانونی در اسناد فرادستی وجود دارد.


مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه امروز جامعه از آموزش و پرورش انتظار دارد ارتقای کیفیت فعالیت هاست گفت: توانمند سازی نیروی انسانی، داشتن خلاقیت و نوآوری، ایجاد نظام انگیزش و پاداش، داشتن روابط حسنه، انجام فعالیت ها بر اساس اهداف مد نظر، برنامه ریزی به روز، کنترل و پیگیری اجرای برنامه ها، ترویج فرهنگ تغییر از جمله مواردی است که منجر به ارتقای این کیفیت می‌شود.

عبدی در این شورا همچنین به مواردی از جمله عدم تنبیه بدنی در مدارس، عدم ورود افراد، موسسات، نهاد ها و دستگاههای دیگر به مدارس بدون مجوز، نگه داری صحیح از فضای آموزشی، مراقبت در برخورد با فضای مجازی بخصوص از لحاظ شخصیت حقوقی و همچنین بررسی سرویس های تردد مدارس تاکید نمود.

صنعتی دبیر شورا و کارشناس ارزیابی عملکرد هم در این نشست با اشاره به جایگاه و اهمیت مدیریت آموزشگاهی اظهار داشت: بر اساس اسناد فرادستی مدرسه کانون عرضه خدمات و فرصت های تعلیم و تربیت و زمینه ساز درک و اصلاح موقعیت دانش آموزان و تکوین و تعالی پیوسته هویت آنان براساس اهداف اسناد فرادستی است؛ لذا به منظور هدایت دانش آموزان در این مسیر مهم وجود مدیرانی شایسته­ای که بتوانند این مأموریت خطیر را در مدرسه راهبری نمایند؛ بسیار مورد نیاز است.

وی همچنین با بیان اینکه فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سامانه تعریف شده به طور رسمی کار خود را شروع کرده است؛ و زمان آن نیز تا آخر فروردین ماه است؛دو همچنین ضمن تشریح دستور العمل ارسالی گفت: این فرایند در جهت تحقق دو هدف استقرار نظام شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و تضمین کیفیت در اجرای برنامه های آموزشی و تربیتی مدرسه طراحی و تدوین شده است؛ تا توجه ویژه به اصل شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و زمینه سازی برای اطلاع­رسانی دقیق، شفاف و مناسب جهت شناسایی ظرفیت بالقوه نیروهای اثر بخش، با انگیزه، متخصص و مؤثر در بدنه آموزش و پرورش با دقت بالایی صورت پذیرد.

صنعتی همچنین در این جلسه در خصوص تکمیل فرم های ارزیابی ایمنی مدارس در سامانه همگام و همچنین فرم های شاخص های عمومی و اختصاصی در سامانه نظارت مطالبی را تشریح نمود.

رحیم زاده معاون پرورشی و فرهنگی هم در این شورا به ایراد سخن پرداخت و گفت: کسانی امروز در سیستم تعلیم و تربیت موفق هستند که رسالت خود را بر اساس آنچه توسط اسناد فرادستی معین شده است با شناخت کامل انجام دهند و در راستای کسب این شناخت لازم است؛ طلایه داران نظام تعلیم و تربیت همواره باید به روز باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش الگویی مدیران اظهار داشت: شما الگوی عملی دانش آموزان هستید؛ لذا باید آنچنان رفتار کنید؛ که بتوانید در آینده شهروندانی سالم از لحاظ شخصیتی تحویل جامعه بدهید.

معاون پرورشی و فرهنگی در این شورا همچنین در خصو نحوه برگزاری اردوهای دانش آموزی بر اساس پارامترهای تعیین شده در سامانه ی اردوهای دانش آموزی تاکید و برگزاری هر گونه اردو را خارج از این چهارچوب فاقد وجاهت قانونی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار