دانش‌آموز کنیایی: حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم زمینه آشنایی تفکر اقلیم های مختلف با یکدیگر را فراهم می‌آورد

تهران (پانا) - شرکت کننده کنیایی حضور در جمع شرکت‌کنندگان قرآنی در کشور ایران را بسیار تاثیر گذار دانست.

کد مطلب: ۹۰۶۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز کنیایی: حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم زمینه آشنایی تفکر اقلیم های مختلف با یکدیگر را فراهم می‌آورد

عبدالعلیم عبدالرحیم دانش آموز ۱۸ ساله شرکت کننده از کشور کنیا، با اشاره به این که آموزش‌های قرآنی را در خانه و نزد مادرش فرا گرفته است گفت: در مدت چهار سال از سن ۵ تا ۹ سالگی توانستم به کمک مادرم کل قرآن کریم را حفظ کنم.

او در ادامه با اشاره به این که قرآن در تمامی مراحل زندگی‌اش تاثیر بسیار زیادی داشته است افزود: اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم باید بگویم که قرآن، ذهنم را نسبت به تمامی موضوعات باز و روشن کرده است و همین امر موجب شده است که من در مدرسه نسبت به دروس دیگر هم عملکرد خوبی داشته باشم و به یقین این از مهمترین تاثیرات قرآن کریم در زندگی من است.
این شرکت‌کننده کنیایی با اشاره به این که قرآن‌کریم موجب می‌شود تا هم مدرسه‌ای‌ها و کسانی که با او در یک دوره در حال تحصیل و فراگیری علوم مختلف هستند نسبت به او نگاه بازتری داشته باشند، افزود: مهمترین نکته در انس با قرآن این است که خداوند به شما لطف می‌کند که بتوانید پیام الهی را به عنوان یک نور در سینه خود نگاه دارید.
عبدالعلیم عبدالرحیم در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به برنامه‌های آموزشی در کشور کنیا برای فراگیران قرآن کریم، ضمن ابراز تاسف از این امر که دولت در جهت ترویج مفاهیم قرآنی گامی برنمی‌دارد، اضافه کرد: دولت کنیا در زمینه مفاهیم قرآن کریم گامی برنمی‌دارد اما ترویج فرهنگ قرآنی در این کشور را برای همگان آزاد گذاشته است این موضوع تا جایی ادامه پیدا می‌کند که برخی از افراد در این کشور می‌توانند آزادانه مدارس علوم قرانی تاسیس کنند.
او در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به این که تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و این افراد در عین تعداد کم در ترویج فرهنگ قرآنی خویش آزاد هستند، اظهار داشت: به یقین حضور در جمع شرکت‌کنندگان قرآنی در کشور ایران تأثیر بسیار قابل توجهی بر روی من خواهد گذاشت و زمانی که من با حضور در این جمع توانستم طرق مختلف تفکر از اقلیم های مختلف جغرافیایی آشنا شوم، داوران حاضر در مجموعه نیز به ما کمک می کنند که علاوه بر شرکت در این مسابقه به اشتباهات خود پی ببریم و مسیر پیشرفت را برای خود هموار سازیم.
او در پایان از دولت جمهوری اسلامی ایران به جهت ایجاد زمینه آشنایی و همفکری قاریان جهان اسلام در این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار