معاون اقتصای استاندار سمنان عنوان کرد:

استمرار کاهش بیکاری در استان سمنان

سمنان (پانا) - معاون اقتصای استاندار سمنان گفت: در سال جاری تلاش کنیم تا تفسیر مثبت از قوانین و دستورالعمل ها و آیین نامه ها را برای رونق تولید داشته باشیم.

کد مطلب: ۹۰۶۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استمرار کاهش بیکاری در استان سمنان

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان در اولین جلسه شورای اداری استان گفت: از جدیت مدیران استان در حوزه خدمات سفر و مدیریت بحران تقدیر و تشکر دارم.

وی افزود: سال ۹۷ به دلیل جهش ارزی و تغییر نظام قیمت ها، سال بسیار دشواری برای تولید کنندگان و صنایع بود اما با وجود این مشکلات، تنش های کارگری در سال ۹۷ نسبت به سال قبل کاهش داشت که نشان از صعه صدر و تحمل تولید کنندگان و بخش خصوصی دارد.

عسگری با بیان اینکه در سال گذشته خوشبختانه نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶، استمرار کاهش بیکاری را شاهد بودیم، ادامه داد: بر طبق تاییدات مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید، کاهش تورم و توسعه صادرات، از مجرای تولیدات بیشتر محقق خواهد شد.

معاون اقتصادی سمنان با اشاره به اینکه کاهش قیمت ها و ایجاد فرصت های َعلمی و حضور در بازار های جهانی، از طریق رونق تولید مسیر خواهد شد ابراز داشت: رونق تولید در سال جدید در حوزه معاونت اقتصادی در دستور ‌کار قرار دارد و باید در امتداد اقدامات دستگاه های اجرایی استان نیز قرار گیرد.

وی گفت: در سال جاری تلاش کنیم تا تفسیر مثبت از قوانین و دستورالعمل ها و آیین نامه ها را برای رونق تولید داشته باشیم و حفظ تولیدات و اشتغال موجود و تسهیل در امورات تولید کنندگان در استان در سال ۹۸ در دستور کار ویژه معاونت اقتصادی استانداری قرار دارد.

عسگری ادامه داد: برخی بند های قرار گرفته در قانون بودجه ظرفیت های بسیار‌مطلوبی دارد اما به دلیل نداشتن قابلیت اجرایی و پشتوانه اعتباری، باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم خواهد شد که نیاز است تا نمایندگان مردم در این خصوص توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان باید به موقع انجام شود و اگر این‌ مهم صورت نگیرد، در برخی مواقع به مشکلات لاینحل می رسد، گفت: در ستاد تنظیم ‌بازار در استان در سال گذشته، تلاش شد تا اقلام ضروری و مورد نیاز مردم استان به موقع و به مقدار کافی در اختیار آنها قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار