دانش آموز قزاقستانی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم: برنامه متمرکز خاصی برای آموزش قرآن کریم در مدارس قزاقستان وجود ندارد

تهران (پانا) - شرکت‌کننده قزاقستانی حاضر در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام از عدم آموزش‌های قرآنی در مدارس این کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز قزاقستانی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم: برنامه متمرکز خاصی برای آموزش قرآن کریم در مدارس قزاقستان وجود ندارد

کوآنیش کنش‌بای، دانش آموز ۱۲ ساله شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کشور قزاقستان با اشاره به این که در کلاس هشتم در مدرسه تحصیل می‌کند، گفت؛ در سن ۱۱ سالگی قرآن را شروع کردم و توانستم در مدت یک سال حافظ کل قرآن کریم شوم.

او در ادامه با اشاره به این که تحت نظر یک استاد، بصورت خصوصی آموزش دیده است و توانسته قرآن را به صورت کامل حفظ کند، افزود: برنامه متمرکزی در مدارس این کشور برای آموزش و حفظ قرآن کریم وجود ندارد و تنها مساجد این کشور هستند که در جهت برنامه‌های حفظ قرائت و آموزش قرآن کریم گام برمی‌دارند.
این قاری شرکت‌کننده قزاقستانی با اشاره به اینکه اغلب جمعیت کشور قزاقستان مسلمان هستند، اظهار داشت: بیش از ۹۸ درصد جمعیت حاضر در کشور قزاقستان مسلمان هستند و در راه قرآن‌کریم گام برمی‌دارند.
کنش‌بای با اذعان به این امر که برای نخستین بار است که در ایران حضور پیدا کرده و در این دوره از مسابقات شرکت کرده، از مسئولین جمهوری اسلامی به جهت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد: این مسابقات همچنان با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

/خبرنگار:امین کردبچه/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار