حافظ قرآن‌کریم از افغانستان: با توفیق الهی طی ۳ سال حافظ کل قرآن کریم شدم

تهران (پانا) - دانش‌آموز دختر شرکت‌کننده از کشور افغانستان عمل به دستورات قرآنی را عامل سعادت بشریت عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حافظ قرآن‌کریم از افغانستان: با توفیق الهی طی ۳ سال حافظ کل قرآن کریم شدم

نرگس حیدریان حافظ ۱۷ ساله شرکت کننده از کشور افغانستان گفت: در سال ۱۳۹۳ تصمیم گرفتم قرآن را کامل حفظ کنم و این مهم در سال ۱۳۹۶ محقق شد.

او با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی کشور افغانستان هم شرکت کرده و در رشته حفظ قرآن‌کریم مقام سوم را کسب نموده‌است افزود: در افغانستان آموزش قرآن از مقطع ابتدایی آغاز می‌شود و در کنار دروس دینی و قرآن، درسی با نام تفسیر قرآن هم وجود دارد و تأکید بیشتر بر آموز‌شهای قرآن از کلاس چهارم ابتدایی شروع می‌شود.
حیدریان کشور ایران را میزبان خوبی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دانست و گفت: به دانشآموزان ایرانی توصیه می‌کنم با فرهنگ قرآن و آموزه‌های آن بیشتر آشنا شده و در زندگی از آن بهره‌مند شوند.
او عمل به دشتورات قرانی را با مثالی بیان کرد که؛ نمونه ای از اتحاد و همدلی مسلمانان در افغانستان، اقدامات و رفتارهایی است که بعد از حملات‌های انتحاری تروریست‌ها صورت می‌گیرد، آن لحظه است که مسلمانان بدون هیچگونه توجه به پیشینه‌های مذهبی، رنگ و نژاد، دست در دست هم داده و برای مقابله با مشکلات عدیده در کنار هم هستند.

او عمل به دستورات قرآنی را عامل سعادت بشریت عنوان کرد و گفت: بایدیکدیگر را حمایت کنیم و آموزه‌های قرآنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

/خبرنگار:زاهد احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار