علیرضا کاظمی*

گامی بلند در مسیر تربیت متوازن سرمایه‌های انسانی

قرآن کلام نورانی خدا، کتاب هدایت، دستور لایزال سعادت بشری و حلقه اتصال مسلمین جهان،که معارف آن روشنگر دل‌ها و شفابخش قلوب پاکان و یگانه معجزه سرمدی پیامبر خاتم (ص) است.

کد مطلب: ۹۰۶۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
گامی بلند در مسیر تربیت متوازن سرمایه‌های انسانی

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی رحمة الله علیه در سایه تمسک و توسل به قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام شکل گرفت و با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ادامه پیدا کرد و در سایه قرآن و اهل بیت به پایگاهی امیدبخش و الهام‌بخش برای مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شد.
امروز یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برافراشته شدن پرچم قرآن‌کریم در همه‌جای ایران اسلامی است و وظیفه ماست که در آستانه دهه پنجم و چله دوم انقلاب قدردان این نعمت عظیم الهی باشیم و برای برافراشته‌تر شدن این پرچم و ساری شدن روح قرآن در جسم و جان این ملت از هیچ کوششی دریغ نورزیم.
برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام یکی از این اقدامات اساسی و مهم است که گویای حرکت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در این مسیر بوده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منشاء ایجاد و حفظ وحدت جامعه مسلمانان می‌باشد و می‌تواند احساس تعلق و همبستگی را از طریق ارتقاء هویت دینی و انسانی، بیش از گذشته، در میان سرمایه‌های انسانی مسلمانان ایجاد نماید و در زمانه‌ای که جهان از خشونت و افراطی‌گری رنج می‌برد و تصویری غیرواقعی از اسلام عزیز به عرضه می‌کند، به جهانیان اعلام نماید، که اسلام حقیقی، سرشار از رحمت پروردگار و صلح‌طلبی برای همگان است.
دانش‌آموزان مخاطبان اصلی فرآیند دوسویه تربیت هستند که از توانایی بالقوه برای حرکت آگاهانه به سوی مراتب کمال برخوردارند و فعالیت‌های قرآنی به خوبی می‌تواند به مثابه گامی بلند در مسیر تربیت متوازن سرمایه‌های انسانی ایران عزیزمان، بر اساس ساحت‌های شش گانه تربیت موجود در سند تحول بنیادین باشد.
مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام فرصتی است تا با بهره‌مندی بیش از پیش از کلام وحی در زندگی دانش‌آموزان، شاهد جاری شدن فرهنگ قرآن در زندگیشان باشیم و قطعا قهرمانان قرآنی و اساتید بین‌المللی آینده از میان دانش‌آموزان متسابق خواهند بود و این از برکات اینگونه مسابقات است.
امید است با تمسک به قرآن و عترت بتوانیم همچنان چراغ راه سرمایه‌های انسانی جهان اسلام را پرفروغ نگه داریم.

* معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار