آغاز کوچ بهاره عشایر در استان فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل امور عشایر فارس از آغاز کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از 15 فروردین ماه خبر داد و افزود: کوچ عشایر تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۰۶۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز کوچ بهاره عشایر در استان فارس

بهرامی افزود: خوشبختانه امسال با بارش‌های خوبی که در استان فارس صورت گرفت وضعیت مراتع خوب است و از عشایر خواست تا ضمن رعایت تقویم کوچ تا می توانند در مناطق قشلاقی بمانند.

او با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از 23 اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست تا با هماهنگی ارگان های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها مدیریت کوچ بر عهده ما هست افزود یکی از وظایف تعریف شده اداره کل امور عشایر، پشتیبانی به کوچندگان عشایر در حین کوچ است و در همین راستا از واحد ماشین آلات و اداره امور تعاونی‌ها درخواست کرد تا تمهیدات لازم برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی و همچنین تامین خوراک دام و سایر ملزومات را انجام دهند.

بهرامی با اشاره به بارندگی های اخیر و خرابی ایلراه ها تعمیر و مرمت ایلراه ها رایکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل برشمرد.

مدیر کل امور عشایر فارس با یادآوری اینکه استان فارس با دارا بودن بیش از 12 درصد جمعیت عشایر سیار کشور قطب عشایری کشور است ابراز امیدواری کرد 28 هزار خانوار عشایر کوچنده این استان کوچ بهاره خوبی را داشته باشند و در سال رونق تولید، عشایر به عنوان نماد عینی تولید در تحقق شعار سال نیز همچون گذشته نقش خوبی را ایفا کنند.

بهرامی ادامه داد: بر اساس دستور سازمان امور عشایر ایران و استانداری فارس و از آنجایی که فارس به عنوان معین استان لرستان انتخاب شده است، تا کنون دو دستگاه کامیون برای کمک به عشایر لرستان به این استان اعزام شده است، و آمادگی داریم تا در صورت لزوم نیز چند تانکر آبرسان اعزام کنیم.

مسیر کوچ بهاره عشایر در فارس از سمت شهرهای جنوبی و گرمسیری به سمت شهرهای شمالی و در امتداد جاده‌های اصلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار