برگزاری 20 برنامه طی هفته هنر در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: حدود 20 برنامه هنری و فرهنگی در هفته هنر انقلاب اسلامی و همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت «سیدمرتضی آوینی» در این استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۶۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری 20 برنامه طی هفته هنر در آذربایجان غربی

احد هوشمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آغاز مرحله نهایی تولید کتاب تصویرسازی ضرب المثل‌های ترکی از مهمترین برنامه های این نهاد در هفته هنر انقلاب اسلامی است.


وی ادامه داد: اجرای برنامه های شمع‌های جاودان، تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، جشن هنر انقلاب و تجلیل از پنج هنرمند انقلابی برتر و یک هنرمند تاثیرگذار استانی، برگزاری جشنواره‌های تجسمی، ویژه برنامه دریچه با اکران 10 عنوان فیلم کوتاه از برنامه های این هفته در استان است.


وی اعلام کرد: اکران فیلم‌های 100 ثانیه ای در دانشگاه ها، برگزاری عصر شعر، اختتامییه سومین جشنواره موسیقی عاشقی و جشنواره شعر طنز لبخند نقلی، برگزاری سومین شب شعر طنز، ورک شاپ پوسترسازی، اختصاص بلیط نیم بهای سینما‌ها و نگارش مقاله های مختلف هنری در مدارس و دانشگاه ها از دیگر برنامه های حوزه هنری در هفته هنر امسال است.


وی با اشاره به اینکه حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال 1397 شمسی 94 عنوان برنامه فرهنگی را در استان اجرا کرد، گفت: در این مدت 218 اثر تولیدی در بخش های مختلف هنری و 308 اجرا را در سطح آذربایجان غربی داشتیم که 2 میلیون و 463 هزار نفر از مردم در این برنامه های حضور داشتند.
رییس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: سه هزار و 143 نفر در این تعداد برنامه حضور داشتند که حدود 210 هنرمند برتر از این تعداد تجلیل شدند.


هوشمند اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته 16 عنوان کارگاه آموزشی از جمله 224 جلسه عملی و 528 جلسه عملی و تئوری در آذربایجان غربی برگزار شد که 183 هنرمند در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار