قاضی‌پور: دولت باید لایحه سه فوریتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده می‌داد

ارومیه (پانا) - عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه ۲ میلیارد دلار برای جبران خسارت مناطق سیل‌زده کافی نیست، گفت: دولت لایحه سه فوریتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده می‌داد.

کد مطلب: ۹۰۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قاضی‌پور: دولت باید لایحه سه فوریتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده می‌داد

نادر قاضی‌پور با اشاره به وضعیت مناطق سیل‌زده گفت: دولت باید در این چند روزی که از آغاز کار مجلس گذشته، لایحه سه فوریتی برای بازسازی مناطق سیل‌زده به مجلس می‌داد زیرا دامنه تغییرات در بودجه محدود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر قرار است از صندوق توسعه برای بازسازی مناطق سیل‌زده به اذن رهبر انقلاب برداشته شود، باید ریز و جزء آن در مجلس تصویب شود لذا انتظار داشتیم دولت با یک لایحه سه فوریتی درخواست برداشت از صندوق را با برنامه مشخص می‌آورد.

2 میلیارد دلار برای جبران خسارت کم است

وی با بیان اینکه 2 میلیارد دلار برای جبران خسارت سیل‌زدگان کافی نیست، توضیح داد: مناطق سیل‌زده به میزان بالایی خسارت دیده‌اند و برداشت 2 میلیارد دلار رقم پایینی برای جبران خسارت است.

قاضی‌پور ادامه داد: اگرچه اکنون نیروهای ارتش، هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و نیروهای مردمی برای اسکان موقت و فرار از خطر سیل شبانه‌روز تلاش می‌کنند ولی پس از پایان سیل و رفع خطر جانی، آلام مردم مشخص خواهد شد زیرا خانه‌ها یا تخریب شده یا در گل و لای هستند لذا باید سریعا برای پرداخت زمین با سند، وام و کمک بلاعوض اقدام شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: تاکید کرد: باید به ویژه در مناطق سردسیر قبل از سرمای پاییز جان‌پناهی برای مردم آماده شود و سه کار اصلی یعنی اسکان سیل‌زدگان، کمک به کشاورزی و حمایت از اصناف، کارگاه‌ها و کاسبکاران کوچک در اولویت قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار