معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی:

حال اکثر تالاب‌های آذربایجان غربی خوب است

ارومیه (پانا) - معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: اکثر تالاب‌های استان وضعیت مساعدی دارند.

کد مطلب: ۹۰۶۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
حال اکثر تالاب‌های آذربایجان غربی خوب است

جباری با اشاره به وضعیت تالاب‌های استان تصریح کرد: اکثر تالابهای استان به صورت کامل آبگیری شدند و تا بدین جای سال در وضعیت خوبی قراردارند.

وی با بیان اینکه بارندگی های اخیر در حد مطلوب بوده و تاثیر خوبی در وضعیت تالابهای استان داشته است گفت: بغیر تالاب یادگارلو که مشکل نگهداری آب دارد و خشک شده حال مابقی تالابها خوب است اما تامین حق آبه تالابها نباید مقطعی باشد بلکه درطول سال تالابها باید آبگیری شوند.

جباری با بیان اینکه میزان آب موجود در تالاب‌ها به میزان بارندگی‌ها و آبگیری بستگی دارد، تصریح کرد: اگرچه بدلیلی بارندگی ها و ورود آب انهار تالابها در وضعیت خوبی هستند اما با ورود به فصل تابستان ، افزایش تبخیر آب سبب سرعت یافتن خشکی تالابها می شود که نیاز است آبگیری ها به شکل مداوم انجام شود.

وی با بیان اینکه تالاب قوپی بابا علی مهاباد که خشک شده بود 70 درصد آبگیری و احیا شده اظهار کرد: آذربایجان غربی 31 تالاب دائمی دارد که از این تالابها، نوروزلو و میاندوآب جزو تالاب‌های دائمی استان است که به دلیل مجاورت در مسیر رودخانه در وضعیت مطلوب و پرآبی قرار دارد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان این‌که 6 تالاب آذربایجان غربی در سایت رامسر ثبت شده است، افزود: دریاچه ارومیه، تالاب قوپی باباعلی مهاباد، کانی برازان و درگه سنگی، یادگارلو و حسنلو در سایت رامسر ثبت شده‌اند که وضعیت این تالاب‌ها به غیر از یادگارلو نسبتا خوب ارزیابی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار