خانه خشتی براثر بارش باران در تکاب تخریب شد

ارومیه(پانا)- رییس بنیاد مسکن تکاب گفت: 13 خانه در روستاهای این شهرستان به علت خشتی بودن بر اثر بارش شدید باران در هفته گذشته تخریب شد.

کد مطلب: ۹۰۶۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
خانه خشتی براثر بارش باران در تکاب تخریب شد

محمد فرجی افزود: این خانه های تخریب شده در روستاهای «قزقاپان سنگ»، «آق اطاق» و «گوله گوله» از توابع بخش تخت سلیمان تکاب واقع شده است که به علت خشتی بودن در مقابل بارش شدید باران مقاومت خود را از دست داده و تخریب شدند.


وی با بیان اینکه این واحد های مسکونی فرسوده بوده و با تیرهای چوبی ساخته شده بود، اظهار کرد: تخریب این واحدها که بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال به خانواده های روستایی خسارت وارد کرد هم اکنون قابل سکونت نبوده و باید بازسازی شود.


فرجی با بیان اینکه تخریب واحدهای مسکونی در روستاهای تکاب خسارت جانی نداشت، ادامه داد: بنیاد مسکن برای بازسازی این واحدهای مسکونی علاوه بر کمک بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت بانکی با پنج درصد کارمزد تا سقف 250 میلیون ریال به خانواده های خسارت دیده پرداخت می کند.


رییس بنیاد مسکن تکاب افزود: هفت هزار و 716 واحد مسکونی در بیش از 90 روستای دارای سکنه این شهرستان وجود دارد که تاکنون تنها یکهزار و 885 واحد از آنها با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن بازسازی و مقاوم سازی شده است.


فرجی با اشاره به لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی برای محافظت از خطرات بلایای طبیعی از جمله سیل و بارش های متناوب برف و باران گفت: پرداخت تسهیلات بنیاد مسکن برای مقاوم سازی روستاها گامی بزرگ برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از حوادث بلایای طبیعی است که روستاییان تکاب در این زمینه باید مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار