استاندار قزوین تاکید کرد؛

تهیه بانک اطلاعات اماکن اسکان اضطراری استان در دستور کار باشد

قزوین (پانا) - استاندار قزوین بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان برای استفاده در مواقع بحران تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تهیه بانک اطلاعات اماکن اسکان اضطراری استان در دستور کار باشد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین،عبدالمحمد زاهدی "در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین بیان داشت: اگر همکاری و تدبیر مدیران استان نبود امروز ما هم در قزوین درگیر سیلاب بودیم و باید به ما کمک می‌کردند.
وی بیان کرد: یک سوم بارندگی سالانه در ۴۸ ساعت در استان رخ داد و شاید به دلیل تداوم خشکسالی‌ها در چند سال گذشته ما هم کمی غفلت کردیم و تصور شد بارش‌های سیل آسا نخواهیم داشت و امروز با بی توجهی‌ها،شاهد مشکلاتی هستیم.
استاندار قزوین یادآور شد: باید اذعان کرد در استان مدیریت بحران بخوبی صورت گرفت و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.
وی گفت: در این سیلاب‌ها و رانش زمین متأسفانه دو نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد و خسارت‌هایی نیز به مزارع و باغات، راه‌های روستایی، ابنیه، خانه‌های روستاییان و برخی دامداری‌ها وارد شده است.
زاهدی در ادامه بیان کرد: باید خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد شود تا به مرکز گزارش دهیم و ضمن استفاده از تجربه روزهای اخیر رویکرد ما به حوادث غیرمترقبه جدی تر باشد.
وی افزود: کشور و استان ما حادثه خیز است و همواره باید خود را در معرض سوانح و بلایای طبیعی بدانیم و در نوع رفتارهای خود با طبیعت تجدید نظر کنیم تا با قهر طبیعی روبرو نشویم.
زاهدی گفت: باید با طبیعت رفاقت کنیم و کنار بیاییم در غیر این صورت قهر طبیعت خسارت‌های سنگینی به ما وارد خواهد کرد.
استاندار قزوین در ادامه از ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از وسایل و تجهیزات دستگاه‌های دولتی خبر داد و یادآور شد: بانک اطلاعات ماشین آلات همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تهیه شود و در دسترس باشد تا مورد استفاده در شرایط بحرانی قرار گیرد.
وی افزود: همچنین تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان هم ضروری است و در مواقع بحران این مناطق باید شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.
زاهدی تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی باید ۵ درصد اعتبارات استانی به بحران تخصیص یابد و تلاش می‌کنیم خسارات وارد شده را از تهران بگیریم اما اگر هواشناسی ایستگاه و تجهیزاتی لازم دارد در اولویت قرار گرفته و تهیه شود.
وی اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی آراسنج و خرمدشت در گذشته روی مسیل ساخته شده که الان باید راه عبور آب و سیلاب را باز کنیم و اینکه کشاورزان نسبت به انچه در آراسنج به طور موقت اجرا شده اعتراض دارند باید اهمیت دهیم و مشکلات را اساسی حل کنیم.
زاهدی گفت: با زدن خاکریز در کوتاه مدت و نیز در دراز مدت با رویکرد کارشناسی باید تهدید شهرک‌های صنعتی را برطرف کنیم.
وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار داشت: در حال حاضر حجم وسیعی از آب در استان داریم که باید مدیریت شود و اگر آبی رها می‌شود به جایی آسیب نزند.
استاندار قزوین تصریح کرد: بند زیاران بررسی شود اگر لازم بود بخش دیگری از آب آن تخلیه شود و با استفاده از تجربه گذشته اگر در برخی اراضی بیش از حد کشت شده
و یا کسی به حریم رودخانه و مزارع تجاوز کرده باید از دریافت خسارت حذف شده و تکلیفش مشخص شود.
وی گفت: در خصوص آب باید به صورت حوضه‌ای تصمیم بگیریم و حوضه آبریز ملاک است و هر جا دریچه‌ای باز و بسته می‌شود فرمانداران لازم است مطلع باشند.
زاهدی اضافه کرد: کمک رسانی به سیل زدگان با هماهنگی باشد و باید مدیریت کنیم تا توزیع عادلانه صورت گیرد.
زاهدی اضافه کرد: در آوج و برخی شهرستان‌ها خانه‌ها و بناهای گلی و خشتی داریم که آسیب دیده و باید بنیاد مسکن نسبت به بازسازی و احداث اصولی آنها اقدام کند و بهسازی مسکن روستایی در اولویت باشد.
وی در خصوص استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی هم بیان کرد: با استفاده از فضای مجازی مجاز و رسانه‌های رسمی می‌توانیم اطلاع رسانی درستی داشته باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار