ظرفیت پارکینگ های عمومی شهر قم ۱۸۰۰ واحد افزایش می یابد

قم (پانا) - رئیس کمیسیون حمل‌و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال جاری ظرفیت پارکینگ های عمومی شهر قم، ۱۸۰۰ واحد افزایش می یابد.

کد مطلب: ۹۰۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت پارکینگ های عمومی شهر قم ۱۸۰۰ واحد افزایش می یابد

روح الله امراللهی در خصوص وضعیت تامین پارکینگ در قم عنوان کرد: امسال با انقلابی که در حوزه تامین پارکینگ ها انجام شد شاهد رضایت زائران در قم بوده ایم و در سال جاری ظرفیت پارکینگ های عمومی شهر قم، ۱۸۰۰ واحد افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی پارکینگ‌های شهید کاظمی و زمزم ظرفیت پارکینگ‌های عمومی از ۶۳۰۰ واحد به ۸۱۰۰ واحد افزایش‌ خواهیم داشت.

امراللهی افزود: امسال در هفته اول نوروز روزانه ۲۱۲ هزار دستگاه و در هفته دوم روزانه ۸۰ هزار دستگاه خودرو وارد شهر قم شد که این سیل ورودی گردشگران و زائران به شهر قم به‌صورت مطلوبی توسط شهرداری خدمات‌رسانی و میزبانی شدند.

وی گفت: آماده‌باش وسایل نقلیه عمومی در پنج‌شنبه آخر سال، سال‌تحویل و روز طبیعت برای خدمات‌رسانی به شهروندان یکی از کارهای خوبی بود که به کنترل ترافیک شهر و انتقال مردم به مقاصد مختلف کمک زیادی کرد.

رئیس کمیسیون حمل‌و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در ابتدای سال ۹۸، ۱۰۴ دستگاه اتوبوس یورو ۴ خریداری و تاکنون ۵۰ دستگاه آن به ناوگان حمل‌و نقل عمومی اضافه و قرارداد ۵۴ دستگاه دوم نیز منعقد و به‌زودی تحویل خواهد شد.

امراللهی با اشاره به نوسازی و بهسازی ۷۲ دستگاه اتوبوس قدیمی در سال جدید گفت: ۳۵ دستگاه اتوبوس نیز از ایران‌خودرو و ۲۳ دستگاه نیز امسال از اصفهان خریداری می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: امسال شاهد افزایش ۴۹ درصدی استفاده از اتوبوس توسط مسافران نوروزی قم بودیم که از دلایل آن می‌توان به حوادث جاده‌ای، وضعیت نابسامان آب‌وهوا و مشکلات اقتصادی نام برد که این افزایش چشمگیر توسط سازمان پایانه‌های شهرداری به‌خوبی مدیریت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار