تاکید معاون پرورشی بر گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی تاکید کرد از آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه فرهنگی انتظار می‌رود که در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و تلاش برای دستیابی به اهداف ترسیم‌شده برای شعار سال که رونق تولید است، پیش‌رو باشد.

کد مطلب: ۹۰۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون پرورشی بر گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش

جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی با موضوع هماهنگی‌های لازم در راستای اجرای مراسم سیل مهربانی همکلاسی‌ها در تمامی مدارس سراسر کشور که در روز ۴شنبه ۲۸ فروردین برای کمک به مناطق سیل زدگان برگزار می‌شود، تشکیل شد.

در این جلسه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، علی معلمی معاون مدیرکل، رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی شدن سند تحول بنیادین، محمد روشنی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی، سردار علی صابر ماهانی رئیس بسیج دانش‌آموزی، اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی و حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور داشتند.

کاظمی در این جلسه تاکید کرد:‌ بیانیه گام دوم رهبری رویکرد و سیاست‌های کلان ۴۰ ساله را تعیین می‌کند که در چه ریلی حرکت کند لذا باید آموزش و پرورش یک سری اقداماتی را در این راستا انجام دهد. ما معتقدیم تشکل‌ها باید بهترین‌ها باشند و ما به عنوان یک مجموعه تسهیل‌گر و کمک کننده باشیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی به فرازهایی از این بیانیه اشاره کرد و گفت: در این بیانیه مقام معظم رهبری محورهایی برای دستیابی به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ذکر کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر گفتمان‌سازی، توسعه و ترویج شاخص‌های بیانات رهبری و حوزه عملیاتی این بیانیه تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌‌های آموزش و پرورش در این راستا استفاده شود و پیشنهادهایی را به بخش‌های مختلف ارائه کنیم تا نقش هر معاونت و بخش در اجرایی شدن این بیانیه مشخص شود.

تلاش برای در نظر گرفتن اقدامات آموزشی و جبرانی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده

رضا مددی نیز در ادامه این جلسه به وضع مدارس در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش در ۳ جهت باید کار کنیم. هدف اصلی کمک به بخش آموزش و پرورش است. اکنون باید بخشی از تمرکز خود را در تجهیزات، تخریب و بازسازی، به سازی مدارس بگذاریم و بخش دیگر کار باید تمرکز بر روی معلمان و جامعه دانش‌آموزی باشد.

او گفت: تلاش داریم اقدامات آموزشی و جبرانی را برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده درنظر بگیریم تا عقب‌ماندگی تحصیلی آنان حل شود بیشترین تمرکز ما بر روی کلاس دوازدهم و موضوع کنکور است‌.

مددی به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: درک، فهم، ضرورت و کاربرد این بیانیه مهم است این بیانیه یک چتر وسیع است که نقشه راه ۴۰ساله دوم را مشخص می‌کند باید برای فهم محتوا و تبیین این بیانیه تلاش کنیم. فهم، درک و استقرار این بیانیه در ذهن دانش‌آموزان به تناسب گروه‌های سنی مهم است.

مسئولیت سنگین اجرایی شدن بیانیه گام دوم برعهده آموزش و پرورش است

سردار علی صابر ماهانی رئیس بسیج دانش‌آموزی نیز در ادامه جلسه گفت: در یک نگاه اصلی درمی‌یابیم که مسئولیت سنگین اجرایی شدن این بیانیه برعهده آموزش و پرورش است زیرا ۱۲ سال عمر دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است.

او افزود: انطباق این بیانیه با سند تحول بنیادین نشان می‌دهد که آموزش و پرورش نقش اساسی در اجرایی شدن این بیانیه دارد.

سردار صابر ماهانی در ادامه به بیان پیشنهاداتی برای اجرایی شدن این بیانیه پرداخت.

افراد حاضر در این جلسه پیشنهادهایی را درباره اجرای شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و چگونگی اجرا شدن مراسم سیل مهربانی همکلاسی‌ها در مدارس سراسر کشور ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار