فرماندار زیرکوه: مردم با مدرسه سازی در پیشرفت و اقتدار علمی کشور سهیم شوند

زیرکوه(پانا) ـ فرماندار زیرکوه گفت: رسانه‌های گروهی با معرفی و تبیین گفتمان امور خیر می توانند باعث ترغیب و تشویق مردم برای سهیم شدن در پیشرفت و اقتدار علمی کشور شوند.

کد مطلب: ۹۰۶۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار زیرکوه: مردم با مدرسه سازی در پیشرفت و اقتدار علمی کشور سهیم شوند

محمدحسین عربشاهی فرماندار زیرکوه در گفتگو با خبرنگاران ، اظهار داشت: خیرین ایثارگرانی هستند که در تمام ابعاد زندگی در مفهوم واقعی کمک کننده هستند و اساس و بنیان کار ایثارگری بر پایه کرامت، بخشندگی است که این مهم در ذات خیران نهادینه شده است.

فرماندار زیرکوه افزود: خیرین مدرسه ساز بدون چشم داشت و با عشق و علاقه با هدف توسعه علم و دانش فعالیت می کنند و باید این تلاش خیران در سطح امور آموزشی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

عربشاهی با بیان اینکه خیرین با بذل ثروت و اندوخته های مادی خود علاوه بر توسعه فضاهای فیزیکی، توسعه معنوی را در کشور رقم می زنند، گفت: ترویج فرهنگ امور خیر در تقویت حس نوع دوستی، کمک و یاری در جامعه و زندگی انسان تاثیر دارد.

او با اشاره به اینکه همه مردم واقف هستند و در جامعه و فرهنگ ایرانی- اسلامی کار خیر از قدیم الایام مرسوم است، گفت: امروزه خیرین و نیک اندیشان با فعالیت های خیرخواهانه خود توانسته اند در خصوص تربیت و آموزش در بخش های مختلف جامعه از قبیل تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان و حتی کمک رسانی در بلایای طبیعی منشا خدمات و برکات زیادی باشند.

عربشاهی ادامه داد: کار خیر ذاتی و در نهان خیران، نهادینه شده است و نقش رسانه های جمعی در فرهنگ سازی و درونی کردن ارزش های انسانی همیشه مطرح بوده و همواره سعی شده با طرح و برنامه ریزی از این رسانه استفاده شود.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه اشتیاق برای امر خیر خاص «مدرسه سازی» در مناطق محروم حاصل ارتباط تنگاتنگ و تعاملی بین انجمن اولیا و مربیان، دولت و مردم است، بیان کرد: رسانه های گروهی باعث تبیین روزافزون اهمیت مشارکت مردمی در امر خیر مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی کشور شده اند و مردم نیز خود به خود در افزایش و تشویق کار خیر تاکنون گام هایی برداشته‌اند.

فرماندار زیرکوه اظهار داشت: رسانه های گروهی با معرفی و تبیین گفتمان امور خیر می توانند باعث ترغیب و تشویق مردم برای سهیم شدن در پیشرفت و اقتدار علمی کشور از طریق حمایت و مشارکت در توسعه اینگونه زیرساخت ها شوند.

عربشاهی با بیان اینکه خیران باید برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مخصوصا تامین زیرساخت، فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در حوزه حاجی آباد و زیرکوه علاوه بر کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس کانکسی باید تجهیزات و امکانات آموزشی فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار