در نطق پیش از دستور

لاریجانی: آمریکا که موسس گروه‌های تروریستی است باید پاسخگو باشد نه سپاه

مگر وزیر خارجه آمریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکا به عنوان کشوری که به وجود آورنده گروه‌های تروریستی نظیر داعش بوده، باید پاسخگوی اقدامات خود باشد نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

کد مطلب: ۹۰۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
لاریجانی: آمریکا که موسس گروه‌های تروریستی است باید پاسخگو باشد نه سپاه

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت میلاد حضرت سیدالشهداء امام حسین(ع) و روز پاسدار به اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: «کیست که نداند سپاه بیشترین ضربه را به تروریسم خطرناک منطقه زده است و کیست که نداند این نیروی زبده و انقلابی در بدو پیروزی انقلاب مستمرا در کنار ملت با گروه‌های تروریستی به مقابله پرداخت، همان تروریست‌هایی که متکی به قدرت بزرگ بودند.»

او ادامه داد: «سپاه در دفاع مقدس، در دفاع از سرزمین، در دفاع از ملت ایران و در دفاع از انقلاب اسلامی رکن اصلی مقاومت بود. در جبهه‌ای جانفشانی کرد که همه قدرت‌های بزرگ در کنار صدام قرار داشتند. در سال‌های اخیر که تروریست‌های دست‌ساخته قدرت‌ها منطقه را به آتش کشیده بودند، این سپاه بود که در مقابل آن‌ها ایستاد و کمر آنها را شکست. مجاهدت سپاه در مقابل تروریسم چیزی نیست که از چشم ملت‌ها مخفی باشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: «فراموش کردید که خودتان بارها گفته‌اید "اشکال آمریکا در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش بوده است"، مگر وزیر امور خارجه آمریکا اذعان نکرد که دولت ایالات متحده داعش را به وجود آورد. یا دچار فراموشی هستید یا بیش از حد بی‌پروایید. مگر سخنان نخست‌وزیر فقید پاکستان خانم بی‌نظیر بوتو را به خاطر ندارید که اعلام کرد "یک ضلع اصلی گروه‌های تروریستی در افغانستان آمریکا بوده است"».

می‌دانیم چرا آمریکا به این روز افتاده است

او افزود: «امروز دولت آمریکا باید پاسخگو باشد که او موسس و حمایتگر گروه‌های تروریستی بوده است نه سپاه پاسداران. وزیر امور خارجه نادان آمریکا، پاسداران مجاهد را به اخاذی متهم می‌کند، واقعا در تاریخ، چنین دولت بی‌شرمی نمونه نداشته است. آقای ترامپ با وقاحت اخاذی از سعودی و برخی کشورهای منطقه را نقطه قوت خود می‌داند و اعلام و افتخار می‌کند که برای شرکت در اجلاس ریاض بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اخاذی کرده است. شما یک دولت دزد هستید و این مدال را خود به سینه خود نصب کرده‌اید.»

رئیس قوه مقننه کشورمان متذکر شد: «می‌دانیم چرا به این روز افتاده‌اید؟ چون تصور می‌کردید با خروج از توافق هسته‌ای می‌توانید به ایران ضربه بزنید ولی موفق نشدید. تصور می‌کردید در سال گذشته می‌توانید فروش نفت ایران را به صفر برسانید، موفق نشدید. تصور می‌کردید ایران چهلمین سال انقلاب را نخواهد دید، دیدید که ملت، باشکوه‌تر در پاسداشت انقلاب خویش حضور یافت. تصور می‌کردید، می‌توانید با کمک تروریست‌ها در شرق و غرب ایران آشفتگی امنیتی ایجاد کنید و پول و سلاح به تروریست‌ها دادید، مستقیم یا نیابتی برای شما عمل کردند ولی بازهم موفق نشدید.»

لاریجانی یادآور شد:‌ «همانطور که مسئول خزانه‌داری شما اعلام کرد، با همه تمهیدات به میدان آمدید تا مشکلات داخلی برای ایران به وجود آورید و ملت را به ستوه آورید ولی ملت مقاوم ایران در مقابل شما ایستاد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی توسط دولت آمریکا را بیش از آنکه قدرت این کشور را مشخص کند نشانگر عجز سیاستمداران فعلی و به ستوه آمدن آنان از جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد.

سپاه در قلب مردم ایران جای دارد

لاریجانی خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: «بدانید که سپاه که در قلب ملت ایران جای دارد و عامل امنیت ایران است از سوی شما متهم می‌شود، همه ملت ایران مفتخر است که پشتیبان سپاه است. همه ما افتخار می‌کنیم که پاسدار باشیم.»

او همچنین گفت: «مجلس شورای اسلامی این اقدام ننگین سردمداران آمریکا را محکوم می‌کند و پشتیبان همه پاسداران خواهد بود. از نظر ما دولت آمریکا و نیروهای مسلح این کشور نماد تروریسم بین‌المللی در ابعاد نظامی و اقتصادی است.»

این اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با شعارهای «الله‌اکبر» و «احسنت، احسنت» مورد حمایت نمایندگان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار