سیل کتاب درسی7531 دانش آموزلرستانی را برد

خرم آباد(پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش لرستان گفت: کتاب های درسی هفت هزار و 531 دانش آموز مقاطع ابتدایی، اول و دوم ومتوسطه و هنرجوهای کاردانش و فنی و حرفه ای استان در سیل اخیر از بین رفته است.

کد مطلب: ۹۰۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سیل کتاب درسی7531 دانش آموزلرستانی را برد

رضا زینی وند مقدم در جلسه ستاد بحران در محل استانداری افزود: درخواست تامین کتاب برای 2 هزار و 864 دانش آموزابتدایی، یکهزار و 202 کتاب متوسطه اول، 2 هزار و102 کتاب متوسطه دوم و یکهزار و 363 کتاب کاردانش و فنی حرفه ای داده شده است.
وی گفت: 200 کانکس درخواست و 100 مورد آن تامین شده که با توجه به نبود راه دسترسی در برخی روستاها، انتقال ونصب کانکس هانیازمند بالگرد است.
وی تاکیدکرد: برخی مدارس نیز محل اسکان موقت سیل زدگان و یا مقر امدادی هستند که بایدتا چهارشنبه هفته جاری تخلیه شوند تا نسبت به پاکسازی ورفع نواقص انها برای 24 فروردین اقدام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: پنج هزار میز و نیمکت نیز برای مدارس مناطق سیل زده در حال ارسال است.
زینی وند مقدم افزود: منزل مسکونی 26 فرهنگی در شهر پلدختراز بین رفته، 400 واحد مسکن فرهنگیان در این شهر تخریب شده و 45 نفر از فرهنگیان نیزدر معمولان خسارت دیده اند.
وی ادامه داد:10 خیر مدرسه ساز به استان دعوت شده اند که قرار است هرکدام ساخت یک واحد اموزشی در مناطق سیل زده را بر عهده بگیرند.
غلامرضا لطفعلیان مدیرعامل شرکت گازلرستان نیز گفت: با توجه به رانش زمین در بخش پاپی خرم آباد، چنانچه ایمن سازی لازم صورت نگیرد خط گاز این منطقه قطع خواهد شد.
عارف امرایی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: سیل و رانش زمین راه ارتباطی 838 روستای استان را قطع کرد که تاکنون راه 616روستا بازگشایی شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار