در گفت‌وگو با پانا

ملکشاهی، نماینده خرم‌آباد: لرستان با امکانات مناسب برای مقابله با سیل تجهیز نشده است

خانواده‌هایی که در حاشیه رودخانه بوده‌اند اکثرا مستضعف هستند و بیشترین خسارات را متحمل شدند

تهران (پانا) - نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم سیل‌زده استان لرستان همچنان نیازمند کمک هستند، گفت مردم در این استان دچار خسارات زیادی شده‌اند که جبران این خسارات به سادگی ممکن نیست.

کد مطلب: ۹۰۶۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ملکشاهی، نماینده خرم‌آباد: لرستان با امکانات مناسب برای مقابله با سیل تجهیز نشده است

محمدرضا ملکشاهی‌راد در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع امدادرسانی به مناطق سیل زده در استان لرستان اظهار کرد: امدادرسانی از طریق نیروهای مختلف امدادی از جمله هلال احمر، ارتش و سپاه در بخش‌های سیل‌زده استان در حال انجام است.

این نماینده مجلس افزود: قبل از وقوع سیل، لرستان با امکانات مناسبی برای مقابله با چنین حوادثی مجهز نشده بود و در کل خسارات ناشی از وقوع سیل پیش‌بینی نشده‌ بود و زیرساخت‌ها از قبل برای مقابله با چنین حادثه‌ای آماده نبود از سوی دیگر رودخانه‌ها در این مناطق لایروبی نشده بود.

وی گفت: درست است که سیل پدیده‌ای طبیعی محسوب می‌شود اما امروز خساراتی که ناشی از سیل به استان لرستان وارد شده است نشان می‌دهد اقدامات انسانی و ضعف مدیریتی نیز در تشدید خسارات دخیل بوده است که این موضوع باید جبران شود و وظیفه مسئولان است که خسارات مردم را جبران کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اثر سیل لرستان تعداد زیادی از راه‌های مواصلاتی، پل‌ها، جاده‌های بین شهری و روستایی تخریب شده است و زیرساخت‌های استان از جمله شبکه آب و گاز و تلفن آسیب دیده است.

ملکشاهی راد تصریح کرد: متاسفانه بی‌تدبیری‌هایی در استقرار زیرساخت‌ها صورت گرفته است و همه تاسیسات اولیه و مورد نیاز در کنار رودخانه ساخته شده است به طوری که راه خرم‌آباد به پلدختر در مجاورت مستقیم رودخانه است. فیبر نوری در مجاورت رودخانه است و شبکه برق و گاز و حتی لوله‌های نفت نیز در مجاورت رودخانه است. اکنون باید حداقل 2 هزار میلیاردتومان هزینه کرد تا این نیازهای اولیه تامین شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مبلغ وام بلاعوضی که به سیل‌زدگان اختصاص یافته کافی نیست، گفت: خانواده‌هایی که در حاشیه رودخانه بوده‌اند اکثرا درآمد کافی نداشته و مستضعف هستند و اکنون بیشترین خسارات را مردم ضعیف متحمل شدند و اختصاص وام 5 میلیون تومانی بلاعوض دردی را از آنها دوا نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار