ظریف: ایران درمقابل اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه عمل متقابل انجام می‌دهد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور ظریف در این کمیسیون گفت: وزیرخارجه از ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به دلیل اظهارات اخیر آمریکا درباره سپاه خبر داد و گفت که در صورت تحقق این موضوع ایران عمل متقابل انجام می دهد.

کد مطلب: ۹۰۵۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ایران درمقابل اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه عمل متقابل انجام می‌دهد

به گزارش خانه ملت، علی نجفی خوشرودی در توضیح نشست علنی امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست مذکور با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار و طی آن آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر امور خارجه با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر گنجاندن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام را محکوم و تاکید نمود چنین اقدامی خطرات زیادی ایجاد می‌کند. اگرچه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نبوده و نیست، لیکن چنانچه آمریکا چنین تصمیمی بگیرد، جمهوری اسلامی ایران نیز عمل متقابل خواهد نمود.

وی افزود: در این راستا اقدامات وزارت امور خارجه از جمله ارسال یادداشت به سفارت سوئیس در تهران( حافظ منافع آمریکا) را در بر می‌گیرد.
نجفی خوشرودی یادآور شد: آقای ظریف با انتقاد از بیانیه اخیر گروه 7، آن را نقض برجام از سوی کشورهای طرف توافقنامه که عضو این گروه هستند، دانست. وی همچنین با اشاره به تاریخی خواندن سفرهای متبادله اخیر با عراق، دستاوردهای این سفرها از جمله توافق برای لایروبی اروند رود، صدور روادید زیارتی رایگان و تصمیم توسعه روابط اقتصادی را تشریح نمود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اهتمام به تقویت دیپلماسی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت روابط با همسایگان، اقدامات بازدارنده آمریکا در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سیل زدگان ایران، تروریزم اقتصادی آمریکا، نقش رژیم صهیونیستی، آخرین وضعیت اجرای INSTEX، طرح مجلس برای تورریستی خواندن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در صورت اقدام آمریکا علیه سپاه و غیره از دیگر موارد مطرح از سوی وزیر امور خارجه و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار