وزیر آموزش و پرورش درنشست ستاد بحران آموزش و پرورش در اهواز:

حل مشکل خوزستان اولویت اصلی دولت است

بازسازی مدارس بلافاصله پس از رفع سیلاب انجام می شود

اهواز (پانا)- سید محمد بطحایی با تاکید بر اینکه حل مشکل خوزستان الویت دولت است گفت : بازسازی مدارس آسیب دیده بلافاصله پس از رفع سیلاب انجام می شود.

کد مطلب: ۹۰۵۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکل خوزستان اولویت اصلی دولت است

سید محمد بطحایی امروز در نشست ستاد بحران آموزش و پرورش خوزستان در اهواز ضمن اظهار تاسف از وقوع این بلای طبیعی در استان خوزستان گفت: ایجاد پدیده سیلاب مردم این استان را با مشکلات زیادی رو به رو کرد و امیدواریم این مشکلات به زودی برطرف شود.

او با بیان اینکه هدف اصلی از این سفر عرضدخسته نباشید به همکاران عزیزم در آموزش و پرورش خوزستان است، افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش تلاش می کنیم تا امتیازات و امکانات خاصی را برای بهبود شرایط به آموزش و پرورش خوزستان اختصاص دهیم.

بطحایی با عنوان اینکه خوزستان خانه دوم هر ایرانی است، گفت: همه ی ایرانیان به خوزستان مدیون هستند و حل مشکلات این استان از اولویت های اصلی دولت است و مردم قهرمان خورستان مطمئن باشند در این شرایط تنها نیستند.

بطحایی آموزش و پرورش را یک خانواده دانست و یادآورشد: ما در آموزش و پرورش همه از اعضای یک خانواده هستیم و تمامی ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پرسنل آموزش و پرورش کشور در این سختی با خوزستان شریک هستند.

او ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم سریعتر به مناطق آسیب دیده کمک رسانی کنیم تعدادی از استانهای کشور به عنوان معین استان خوزستان تعیین شدند و‌ یکی از معاونین من نیز از سوی آموزش و پرورش هماهنگ کننده بین وزارت آموزش و پرورش و استانهای معین است.

اوبا تاکید بر لزوم حفظ آرامش در بین همکاران فرهنگی خوزستانی گفت: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش باید این قول را بدهیم که از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای رفاه حال فرهنگیان استفاده کنیم و اگر این شرایط ادامه پیدا کرد مراکز ویژه ای در ۴ منطقه اهواز برای اسکان اضطراری همکاران فرهنگی پیش بینی شده است.

بطحایی همچنین بر لزوم توجه به دانش آموزان پایه دوازدهم در این شرایط تاکید کرد و گفت: اگر این شرایط ادامه یافت ما باید تمام تمرکز خود را برای حفظ آرامش در دانش آموزان پایه دوازدهم و دوره دوم متوسطه به کار بگیریم .

او همچنین تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد که شرایط حاکم سبب ضایع شدن حق دانش آموزان شود و هر مصوبه ای که در راستای جلوگیری از آسیب به آنها لازم باشد ، تصویب می کنیم .

بطحایی از برگزاری اردوهای آموزشی به صورت متمرکز و غیر متمرکز برای دانش آموزان پایه دوزادهم و با حضور مدرسان کشوری خبر داد و گفت: طی این هفته جلسه ای با وزیر علوم در راستای اختصاص تسهیلات خاص برای امتحان کنکور دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود.

او افزود: در عین حال ممکن است برای نمره امتحانات نهایی خرداد ماه دانش آموزان مناطق سیل زده، نمرات امتحان شهریور ماه محاسبه شود.

بطحایی همچنی بر لزوم بازسازی مدارس آسیب دیده تاکید کرد و گفت: بازسازی و نوسازی مدارس به محض ایجاد ثبات در استان انجام می شود. و اگر بازسازی و نوسازی برخی مدارس به پایان نرسید سعی می کنیم از فضاهای جایگزین مثل کانکس استفاده کنیم.

بطحایی در پایان این نشست یادآور شد: تامین کتاب، لوازم التحریر، پوشاک و فراهم آوردن تسهیلات تحصیل برای دانش آموزان سیل زده در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار