70 درصد از مراجعان به گرمخانه های تهران مهاجرند

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش هزار و 320 نفر شب مددجو در گرمخانه های پایتخت در ایام نوروز خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
70 درصد از مراجعان به گرمخانه های تهران مهاجرند

به گزارش سایت شهرداری ، نجم‌الدین محمدی با بیان اینکه فعالیت های این سازمان در حوزه ساماندهی افراد بی سرپناه در ایام نوروز چندین برابر شده بود، گفت: فعالیت در حاشیه‌ی شهرها و مکان‌هایی که احتمال خطر سیلاب وجود داشت مانند دره فرحزاد، تجریش، پل مدیریت، دره اوین و ... در آن بازه زمانی بسیار شدت پیدا کرده بود. همزمان با بارش شدید باران نیز به علت وجود رودخانه در دره فرحزاد، حجم آب رودخانه افزایش پیدا کرده و ریزش کوه در حاشیه، بی سرپناهان را مورد تهدید قرار می داد؛ به همین علت مددکاران در این اماکن حضور فعال داشتند تا براثر بارندگی شدید یا ریزش کوه از افراد کارتن خواب و بی سرپناهی که در آن جا حضور داشتند، مراقبت شود.
وی افزود: با شدت گرفتن میزان بارش، ستاد مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که خطر آب گرفتگی در گرمخانه منطقه 9 وجود دارد که با توجه به این اعلام خطر، گرمخانه منطقه 9 را تعطیل کرده و افرادی که در آن جا پذیرش می‌شدند را به گرمخانه‌های دیگر انتقال دادیم.
محمدی تاکید کرد: همچنین، در مجاورت دره فرحزاد سه چادر در محدوده منطقه 2 و دو چادر در منطقه 5 برای افراد معتادی که حاضر به پذیرش در گرمخانه ها نبودند، برپا کردیم. افرادی هم که در بارندگی‌ها به گرمخانه‌ آمدند، از خدمات روزانه و شبانه بهره بردند. همچنین افرادی که ناتوان و از کار افتاده بودند را در مراکز شبانه روزی مستقر کردیم.
به گفته وی؛ توزیع لباس و غذای گرم و دو وعده ناهار و شام (300 پرس غذا در هر وعده) از جمله خدمت رسانی به افراد بی سرپناه و کارتن خواب بود.
محمدی با بیان اینکه در ایام تعطیلات هر شب به طور متوسط هزار و 320 نفر در گرمخانه‌ها حضور پیدا می کردند، گفت: هرساله در ایام نوروز تعداد پذیرش‌ها کاهش پیدا می‌کند چرا که این دسته از افراد (بی سرپناهان و کارتن خواب‌ها) در تعطیلات به سمت شهرستان‌های خود می‌روند و پایان فرورودین ماه که به تهران بازمی‌گردند، تعداد پذیرش افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از مراجعه کنندگان به گرمخانه ها از سایر شهرها به تهران آمده اند، عنوان کرد: از 28 اسفند تا 17 فررودین ماه گرمخانه‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در مورد هزینه ارائه خدمات به افراد بی سرپناه و کارتن خواب در ایام نوروز گفت: شب عید ده هزار پرس سبزی پلو با ماهی برای افراد آسیب پذیر تهیه شد، هزینه این تعداد غذا حدود 250 میلیون تومان بود که با مشارکت خیرین انجام شد. هزینه اقدامات مربوط به حمایت از مددجویان در ایام نوروز اما از بودجه سازمان تامین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار