سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی: بازسازی سه مجتمع سینمایی تبریز، مراغه و سراب به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

آذربایجان شرقی در اختصاص بودجه به حوزه هنر، جایگاه خوبی ندارد

تبریز (پانا) - سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: بازسازی پردیس سینمایی 29 بهمن تبریز ، مجتمع سینمایی مراغه و مجتمع سینمایی سراب به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در تلاش هستیم حداقل 40درصد این اعتبار از استان تامین شود.

کد مطلب: ۹۰۵۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی: بازسازی  سه مجتمع سینمایی تبریز، مراغه و  سراب به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 

محمد حسین بلاغی مبین در نشست خبری هفته هنر انقلاب بیان کرد: هنر انقلاب، هنر مسئولیت و متعهد است و بنابه فرموده امام راحل وظیفه اصلی هنر، دمیدن روح تعهد در انسان ها است.

وی ادامه داد: حوزه هنری اصلی ترین متولی فعالیت های هنری ارزشی است و در جهت نشر و ابلاغ ارزش های اسلامی و دینی فعالیت می کند.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری 20 تا 27 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت در این هفته برنامه های مختلف و متنوعی به همت حوزه هنری استان برگزار می شود.

بلاغی مبین ادامه داد: روز سه سه شنبه 20 فروردین ماه دیدار با خانواده شهید هنرمند و آیین افتتاحیه نمایش نامه خوانی " فیش آباد" ، روز چهارشنبه 21 فروردین افتتاح نمایشگاه آثار تجسمی استاد بهزاد پروین قدس و روز پنج شنبه آیین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و دیدار با پیشکسوت هنر انقلاب را خواهیم داشت.

وی افزود: روز جمعه 23 فروردین نمایشگاه کاریکاتور " دونالد سلمان" در حاشیه برگزاری نماز جمعه برپا می شود و روز شنبه 24 فروردین جمعی از هنرمندان با نماینده محترم ولی فقیه در استان دیدار خواهند کرد و همچنین مراسم راوی عشق با موضوع رونمایی از تابلوسنگ پرتره شهید مدافع حرم حاج عباس عبداللهی برگزار می شود و فیلم مستند راوی عشق اکران مردمی خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی اضافه کرد: روز یک شنبه 25 فروردین مراسم زنگ آوینی با موضوع نشست پزوهی بازخوانی اندیشه های شهید آوینی در مدرسه ماندگار فردوسی نواخته می شود که برنامه ای جذاب برای شناخت صحیح دانش آموزان از هنر است و برنامه های مختلفی چون استند آپ کمدی های مرتبط با همکاری ناحیه 2 تبریز برگزار می شود.

بلاغی مبین ادامه داد: همچنین در روز یک شنبه کارگاه عملی پوستر و تصویر سازی با موضوع شعار سال 98 برگزار می شود و فیلم سینمایی " غلامرضا تختی" برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اکران خواهد شد.

وی گفت: روز دوشنبه 26 فروردین ماه نیز نشست تخصصی " راوی فتح" بر ای بررسی اندیشه و دیدگاه شهید آوینی در حوزه فیلم و سینما و نشست تخصصی خوانش داستان و نقد و بررسی کتاب های "ماهی ها فلج نمی شوند" و "طریق" برگزار می شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی بیان کرد: روز سه شنبه 27 فروردین جشن هنر انقلاب اسلامی که از اصلی ترین برنامه های هفته هنر است برگزار می شود و چهره های هنر انقلاب سال 97 استان معرفی شده و آثار هنر ی نیز رو نمایی می شوند.

بلاغی مبین ادامه داد: همه ساله در کشور همزمان با هفته هنر انقلاب و نکوداشت مقام هنرمندان، چهره هنری سال انتخاب می شود که از امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی حوزه هنری کشور، چهره هنری استان ها نیز انتخاب می شوند.

وی افزود: محوریت انتخاب و معرفی چهره هنر انقلاب در استان ها سال 97 هست و تصمیم بر این شده که نفر معرفی شده آثار شاخص در سال 97 داشته باشد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی اضافه کرد: از 40 نفر چهره هنرمند معرفی شده به حوزه هنری در نهایت پس از ارزیابی های مختلف از بین 9 نفر به نام های آقاین اسفندیار قره باغی، محمد ملکی و غلامرضا میرزاده در بخش موسیقی، رضا قلی زاده و حسن کرمی در حوزه ادبیات، حسن نجفی، و ناصر طریحی در بخش فیلم سازی، یونس نصیری در بخش خوشنویسی و روح الله رشیدی در حوزه جریان سازی دینی، چهره هنر انقلاب استان در سال 97 در جشن هنر انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد.

وی در بخش دیگیری از سخنان خود با بیان این متولی اصلی سینماهای کشور وزارت فرهنگ و ارشاد است و کار نظارت را برعهده دارد، گفت: 40درصد از سینماهای کشور توسط حوزه هنری اداره می شود که در استان این سهم 50 درصد است.

بلاغی مبین ادامه داد: در سطح استان 10 سینما در اختیار حوزه هنری است که از این تعدا 3 سینما غیرفعال هستند و درصدد هستیم که این سینماها را راه اندازی کنیم.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی بیان کرد: بازسازی پردیس سینمایی 29 بهمن تبریز ، مجتمع سینمایی مراغه و مجتمع سینمایی سراب به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در تلاش هستیم حداقل 40درصد این اعتبار از استان تامین شود و نیازمند همکاری سایر دستگاه های در این راستا هستیم.

وی با بیان این که بازسازی پردیس سینمایی 29 بهمن تبریز به تنهایی نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار است،گفت: بودجه حوزه هنری بسیار ناچیز است و بودجه یک ساله این حوزه شاید به تنهایی برای برگزاری کنگره ملی عاشیقلار که سال قبل برگزار شد، کافی نباشد.

بلاغی مبین با بیان این که استان آذربایجان شرقی در اختصاص بودجه به حوزه هنر در سطح کشور جایگاه سوم از آخر را دارد، افزود: بودجه اختصاصی به حوزه هنری در اختیار استان هاست و استان هایی همچون گلستان و کردستان بیش از 60دانشنامه فرهنگی و هنری چاپ کرده اند که این استان با این همه قدمت فرهنگی و هنری هنوز یک دانشنامه چاپ نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بهمن و اسفند سال 97 به مناسبت چهل سالگی انقلاب 15 هزار بلیت رایگان و نیم بهاء در مدارس، ادارات و بین اصحاب رسانه توزیع شد.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی در ادامه در خوص برنامه های آتی حوزه هنری گفت: فیلم فاخر"قالی باغ بهشت" با موضوع معرفی صنایع دستی استان از قبل عید کلید خورده و به زودی فیلم برداری آن آغاز می شود و فیلم "سهراب" در مرحله تدوین است.

بلاغی مبین بیان کرد: با توجه به این که فیلم های 100 ثانیه ای راحت تر در فضای مجازی پخش می شوند برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در زمینه خشونت، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و طلاق که از آسیب های اجتماعی اولویت دار استان هستند فیلم های صد ثانیه ای تهیه می شود.

وی گفت: همچنین کتاب انقلاب اسلامی در تبریز به روایت اسناد چاپ می شود که در آن اسناد و عکس هایی که تاکنون دیده نشده اند، چاپ شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار