مصدومان حوادث ترافیکی نوروز امسال استان اردبیل 20 درصد کاهش یافت

اردبیل (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل گفت: در تعطیلات نوروز امسال با 23 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، 767 نفر در سوانح رانندگی استان مصدوم شدند.

کد مطلب: ۹۰۵۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مصدومان حوادث ترافیکی نوروز امسال استان اردبیل 20 درصد کاهش یافت

قدرت اخوان اکبری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به فعالیت مجموعه بهداشت و درمان استان اردبیل در قالب طرح سلامت نوروزی از 20 اسفندماه 1397 تا 17 فروردین ماه 1398 گفت: در این ایام با 23 درصد کاهش نسبت به سال قبل، پنج نفر در حوادث رانندگی استان جان باختند .
او تعداد تماس با مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی 115 در استان اردبیل در طرح نوروزی را با 6 درصد افزایش، 17 هزار مورد ذکر کرد و افزود: در 25 روز طرح سلامت نوروزی استان 400 نفر نیروی انسانی با استفاده از 75 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 9 دستگاه موتور آمبولانس و یک فروند بالگرد هوایی فعال بودند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان مجموع ماموریت های مراکز اورژانس استان اردبیل در تعطیلات نوروزی را سه هزار و 388 مورد ذکر کرد و گفت: 442 مورد از این ماموریت ها مربوط به حوادث ترافیکی و سوانح رانندگی و 2 هزار و 857 مورد نیز مربوط به ماموریت های غیر ترافیکی بوده است .
اخوان اکبری همچنین مجموع مراجعان به مراکز اورژانس استان را حدود 110 هزار نفر ذکر کرد و اظهار داشت: 14 هزار و 558 نفر از این افراد بستری شده و بیش از 95 هزار نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند .
او از انجام هزار و 276 عمل جراحی اورژانسی در تعطیلات نوروزی در استان اردبیل خبر داد و افزود: در این مدت هزار و 71 مورد عمل جراحی غیر اورژانسی نیز انجام شد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان همچنین در تشریح طرح سلامت نوروزی در بخش بهداشت استان نیز از فعالیت 15 گروه بازرسی و 10 گروه نظارتی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در این ایام 30 بازرس بهداشت محیط از تعداد 19 هزار و 240 مرکز و مکان تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند .
اخوان اکبری اظهار کرد: در این بازرسی ها به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی تعداد 76 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی شده و 9 واحد نیز پلمب شدند .
اوهمچنین گفت: در بازرسی گروه های بهداشتی استان در تعطیلات نوروز حدود 15 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از چرخه مصرف خارج یا معدوم شد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان همچنین از ادامه بازرسی و نظارت حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه در ایام تعطیل نوروز خبر داد و افزود: در 25 روز گذشته 98 مورد بازدید از داروخانه و 23 مورد بازدید از کارخانه های تولید مواد غذایی انجام و 287 مورد آزمایش مواد غذایی صورت گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار