معاون عمرانی استاندار قزوین؛

نهضت آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها با جدیت پیگیری خواهد شد

قزوین (پانا) - معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین گفت:در سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از اراضی تصرف شده در مسیر رودخانه‌ها آزادسازی شد و امسال هم نهضت آزاد سازی رودخانه‌ها در دستور کار است و اگر دستگاهی در تصرف اراضی تخلف کرده باید مشخص شود.

کد مطلب: ۹۰۵۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نهضت آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها با جدیت پیگیری خواهد شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

علی فرخزاد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین که روز یکشنبه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: از چهارم فروردین ستاد بحران وارد فاز عملیاتی شد و ضمن آماده باش کامل هماهنگی لازم برای پیشگیری از سیلاب را بخوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: یک سوم بارندگی سال زراعی گذشته در مدت ۴۸ ساعت در استان صورت گرفت و در اثر این بارش‌ها به مزارع و باغات استان خسارت زیادی وارد شد.
معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: در سیل اخیر ۱۴۵۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دید، ۱۷۳۰ واحد انباری، محل نگهداری دام و علوفه، ۱۵ مرغداری و استخر پرورش ماهی و ۳۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات تخریب شد.
وی بیان کرد: همچنین ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۱۰۰ دهنه پل در اثر سیل تخریب شد و مجموعاً ۱۴۶ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شد.
فرخزاد یادآور شد: ارزیابی دقیق و کارشناسی میزان خسارت‌های وارد شده آغاز شده تا بتوانیم گزارش کاملی برای دریافت خسارت‌ها به مرکز ارسال کنیم که در این راستا از همه دستگاه‌های امدادی و کمک رسان تقدیر و تشکر می‌شود.
وی گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم ضمن بررسی دقیق هر پروژه‌ای که آسیب پذیر است را شناسایی و ضمن بازنگری در کار نسبت به رفع تهدیدات اقدام کنند.
معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: وضعیت تصرف در مسیل رودخانه‌ها و اراضی کشاورزی باید با جدیت پیگیری شود و با طرح آن در شورای حفظ حقوق بیت المال با متخلفان برخورد شود.
فرخزاد اضافه کرد: نمی‌خواهیم دستگاهی را محکوم کنیم اما بیشتر تصرف‌ها از سوی دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها صورت گرفته که باید نسبت به بازگشایی مسیرهای تصرف شده در حریم رودخانه بسرعت اقدام شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از اراضی تصرف شده در مسیر رودخانه‌ها آزادسازی شد و امسال هم نهضت آزاد سازی رودخانه‌ها در دستور کار است و اگر دستگاهی در تصرف اراضی تخلف کرده باید مشخص شود.
معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت کمک رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: برای توزیع عادلانه اقلام اساسی در مناطق سیل زده لازم است جمع آوری و ارسال کمک‌ها با هماهنگی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه پاسداران و مدیریت بحران استان باشد.
فرخزاد در ادامه در خصوص برنامه‌های نوروزی هم گفت: در مدت اقامت گردشگران در استان مدت اقامت مسافران نوروزی ۱۶ درصدی افزایش یافت اما با توجه به تغییرات آب و هوایی شاهد کاهش ۴۰ درصدی بازدید از مناطق گردشگری و تاریخی بودیم.
فرخزاد گفت: با تردد ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان با اقدامات انجام شده و ایمن سازی راه‌ها و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز تعداد تلفات ناشی از فوت در استان قزوین ۵۰ درصد کاهش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار