برای اولین بار در آذربایجان شرقی /

آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی از زندان‌های استان در  سال ۹۷

تبریز(پانا) - مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد طی سال گذشته، گفت: 440 زندانی جرائم غیرعمد در سال 1397 از زندان‌های استان آزاد و  به کانون گرم خانواده بازگشتند.

کد مطلب: ۹۰۵۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آزادی ۴۴۰ زندانی غیرعمد و مالی از زندان‌های استان در  سال ۹۷

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای سال‌ ۹۷، با کمک ستاد دیه و خیرین استان، ۴۴۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.

تقی‌پور با بیان این‌که ۴۳۷ تن از زندانیان آزاد شده "زندانیان مرد" و ۳ نفر نیز "زندانیان زن" بوده‌‌اند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۲۴۱ زندانی از محکومین مالی، ۱۴ زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین ۱۸۵ زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مبلغ ۴ میلیارد تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تامین شد، گفت: ۶ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تامین شد.

تقی‌پور با بیان اینکه مبلغ ۱ میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، افزود: مبلغ ۹۱ میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضایی تامین شده است .

وی با اشاره به تعداد آزادی در سال ۹۶ از افزایش آزادی ۲۰درصدی خبر داده و گفت این تعداد آزادی از بدو تاسیس ستاد دیه در استان آذربایجان شرقی بی سابقه بوده و در تلاش هستیم در سال جدید نیز با کمک خیرین این تعداد را افزایش دهیم .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲۳ زندانی جرائم غیرعمد (سه زندانی زن و ۵۲۰ زندانی مرد) در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند .

وی در این خصوص ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار