خیرین مدرسه ساز توسعه معنوی مدارس را در دستور کار قرار دهند

بیرجند(پانا) ـ امام جمعه سربیشه با توجه به اینکه کار خیرین مدرسه ساز به اندازه تعلیم و تربیت دارای اهمیت بسیار است، تاکید کرد: کار خیرین نباید منحصر به ساخت فیزیکی مدارس باشد و بحث توسعه معنوی مدارس و کمک به دانش آموزان نیز باید مورد توجه خیرین قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۰۵۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه ساز توسعه معنوی مدارس را در دستور کار قرار دهند

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سنجری» امام جمعه سربیشه اظهار داشت: بحث توسعه علم و دانش و زیر ساخت های آن یکی از موضوعات مهمی است که خیرین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


امام جمعه سربیشه با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز مسئولیت بزرگی بر عهده دارند، ادامه داد: خیرین مدرسه ساز طی سال های گذشته فعالیت های خوبی در حوزه مدرسه سازی داشته اند و در خراسان جنوبی به خصوص شهرستان سربیشه شاهد فعالیت های خیرین هستیم.


اوبا اشاره به اینکه فضاهای آموزشی در بسیاری از شهرها به واسطه حضور خیرین مدرسه ساز دگرگون شده است، گفت: با توسعه و مجهزکردن مدارس دانش آموزان بیش از گذشته می توانند به کسب علم و دانش بپردازند و در شهرستان سربیشه خیرین مدرسه ساز کارهای بسیاری انجام داده اند.


حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه به گفته مدیرکل آموزش و پرورش طی چند سال آینده مدرسه کانکسی و غیراستاندارد نخواهیم داشت، اظهار داشت: اکنون در مرکز سربیشه به همت خیرین مدرسه ساز دارای مدرسه مازاد هستیم و دیگر نیازی به تاسیس مدرسه جدید نداریم و در روستاهای این شهرستان نیز خیرین مدرسه ساز از جمله بنیاد برکت کارهای خوبی انجام داده‌اند.


امام جمعه سربیشه با توجه به اینکه کار خیرین مدرسه ساز به اندازه تعلیم و تربیت دارای اهمیت بسیار است، تاکید کرد: کار خیرین نباید منحصر به ساخت فیزیکی مدارس باشد و بحث توسعه معنوی مدارس و کمک به دانش آموزان نیز باید مورد توجه خیرین قرار بگیرد.

او در ادامه گفت: برخی از مدارس کاملاً مرتب و خوب توسط خیرین ساخته شده است اما ممکن است در آن مدرسه یک دانش آموز از داشتن لباس و یا کفش مناسب محروم باشد و در روستاهای سربیشه این موضوع بسیار مشاهده می شود.

حجت الاسلام سنجری در پایان اظهار کرد: آستان قدس رضوی در زمینه کمک به دانش آموزان نیازمند فعالیت های خوبی انجام داده است اما کافی نیست و ضرورت دارد خیرین برای این موضوع تلاش‌ و توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار