اجرای مجدد اُپرای عروسکی «عشق»

تهران (پانا) - اُپرای عروسکی «عشق» دهمین اثر از گروه اپرای عروسکی آران به سرپرستی ، نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور از یک شنبه 25 فروردین ماه الی 6 اردیبهشت در سالن فردوسی ساعت 19:30 اجراهای عموم خود را مجدد در قالب برنامه رپرتوارآغاز می‌کند .

کد مطلب: ۹۰۵۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مجدد اُپرای عروسکی «عشق»

به گزارش روابط عمومی گروه آران، اپرای عروسکی «عشق» « براساس داستان شیخ صنعان عطار نیشابوری ، از یکشنبه شب مورخ 25 فروردین ماه در تالار فردوسی اجراهای عموم خود را مجدداً در قالب رپرتوار آغاز و بمدت 12 اجرا به روی صحنه می‌برد .

همچنین پیش فروش اینترنتی این اپرا از امروز دوشنبه مورخ 19 فروردین ساعت 14 بر روی سایت تیوال آغاز می‌شود و علاقه‌مندان برای تماشای اپرای عروسکی عشق می‌توانند از25 فروردین ماه هر شب ساعت ۱۹:30 به تالار فردوسی بنیاد رودکی مراجعه و برای رزرو و تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.


شورای کریمی آهنگساز و آوا گر انیچون ، داوود آزاد، روشنک کیمنش، رهام خورشیدوند،سینا سازگاری ، محمدرضا موسوی وحسین پیر حیاتی و بیش از چهارده آواگر دیگر نقشهای متعدد این اپرا را ایفا کرده و علی پاکدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، قاسم رحمتی دستیاران این اپرا هستند و گروه سی نفره بازی دهندگان و صحنه یاران این اثر سرشار از تنوع صحنه‌ها و آواهای غربی و شرقی ، متناسب با جغرافیای اتفاقات را به اجرا در می‌آورند.

گروه تئاتر عروسکی آران به دعوت جشنواره‌ی "سیبی یو" رومانی ، اپرای عروسکی «خیام » را در این جشنواره اجرا خواهد کرد پیش از این نیز این گروه در تور اجراهای داخلی و خارجی خود در شیراز ، مشهد ، گرگان ، بابل و... رم ، دبی ، شارل له ویل مه زیه فرانسه، کراکوی لهستان ، پراگ جمهوری چک ، تفلیس گرجستان و...اپراهای خود را اجرا و برنامه‌ی اجرائی خود را در تهران متوقف و پس از برگشتن به ایران آنرا از سر می‌گیرد . از اینرو در خرداد ماه و تیرماه پس از اجرای خیام اجرایی نخواهد داشت و پس از بازگشت از سفر برنامه‌ی اجراهای تناوبی ( رپرتوار ) خود را از سر خواهد گرفت . گروه تئاتر عروسکی آران در سال 1398 و پس از 15 سال فعالیت و براساس یک برنامه‌ی بلند مدت در زاد روز شاعران بلند آوازه‌ی ایران زمین آثاری از آنان یا روایتی از زندگی قلل شعر و اندیشه‌ی ایرانی : فردوسی ، سعدی، مولوی، حافظ ، خیام را به اجرا در خواهد آورد.
جالب اینکه در میان ده اپرای عروسکی این گروه دو اثر بنام حضرت حافظ وجود دارد و در سال 1398 حافظ به خوانندگی علیرضا قربانی و آهنگسازی امیر پور خلجی را رونمائی خواهد کرد.
بهروز غریب پور در این باره می‌گوید : پیش از این مرسوم بود که در رثای این بزرگان مجالسی بر پا بشود و با یک رشته سخنرانی ارزش و اهمیت این بزرگان را به اثبات برسانند و این نخستین بار در تاریخ هنر تئاتر ایران است که آثاردراماتیک این بزرگان را به مخاطبان ایرانی عرضه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار