در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون هندبال: تیم ملی هندبال به مسابقات انتخابی المپیک نمی‌رود

تهران (پانا) – علیرضا پاکدل که در آخرین روزهای سال 97 به عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شد در اولین گام قصد دارد تیم ملی را به مسابقات انتخابی المپیک اعزام نکند. وی معتقد است وجود یک و نیم سهمیه برای قاره آسیا در المپیک 2020 و میزبانی قطر از مسابقات انتخابی باعث خواهد شد تا این سهمیه به قطر برسد و ایران شانسی برای رسیدن به توکیو نداشته باشد.

کد مطلب: ۹۰۵۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون هندبال: تیم ملی هندبال به مسابقات انتخابی المپیک نمی‌رود

هندبال ایران به قدری روزهای بلاتکلیف به خود دیده است که حالا پس از انتخاب علی پاکدامن به عنوان رئیس جدید فدراسیون هندبال، اهالی این رشته منتظر هستند تا وضع هندبال بلاتکلیف ایران سریع‌تر مشخص شود. با توجه به اینکه مسابقات انتخابی المپیک و جهانی تا چند ماه دیگر پیش روی هندبالیست‌های ایران است بنابراین انتخاب سرمربی تیم ملی و سر و سامان دادن به وضعیت تیم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فدراسیون هندبال است.

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت هندبال ایران و برنامه‌های پیش‌رو گفت: اصلی‌ترین هدف من در اولین روزهای کارم در فدراسیون تشکیل کمیته فنی و انتخاب مربیان برای همه رد‌ه‌های سنی است. نمی‌خواهم شتاب‌زده تصمیم بگیرم، اما تلاش می‌کنیم تا در دهه اول اردیبهشت ماه کمیته فنی را تشکیل دهیم تا بتوانیم به کمک اعضای آن مسائل مختلف را بررسی کنیم و در نهایت سرمربی تیم‌های ملی را انتخاب کنیم. ما باید خیلی درست و اصولی پیش برویم و در وهله اول باید کمیته‌ای از پیشکسوتان و هندبالیست‌ها تشکیل دهیم و با همفکری آنها آینده هندبال ایران را به خوبی ترسیم کنیم.

وی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: بهتر است در وضع فعلی ما از گزینه‌های داخلی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان استفاده کنیم. متاسفانه به دلیل وضعیت اقتصادی، هزینه مربیان طراز اول خارجی خیلی بالاست و نمی‌توانیم در چنین وضعی این هزینه را بپردازیم و به همین خاطر مجبور هستیم با مربیان درجه دوم یا سوم خارجی مذاکره کنیم . به عقیده من به جای اینکه مربیان درجه دوم یا سوم را جذب کنیم از مربیان داخلی استفاده کنیم. ما در ایران مربیان بزرگی داریم، از طرفی تیم هندبال ایران با وجود بازیکنان قدرتمندی که در سطح اروپا دارد کار با آنها راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: البته اگر بتوانیم مربی درجه یک با قیمت مناسب جذب کنیم از آن دریغ نمی‌کنیم اما در غیر این صورت اولویت ما مربی داخلی است. باید این موضوع را بپذیریم که هندبال ایران اوضاع و احوال خوبی در سال‌های گذشته نداشته و یک شبه نمی‌توانیم وضعیت را بهبود ببخشیم. متاسفانه به دلیل عدم موفقیت در چند سال اخیر اسپانسری جذب این رشته نشده و از رسانه‌ها هم دور بوده بنابراین کمی زمان می‌برد تا هندبال به روزهای اوج خود برگردد. با وضعیت اقتصادی کشور و مشکلاتی مانند اسپانسرینگ ما باید کارهای خودمان را اولویت‌بندی کنیم و طبق آن تصمیم بگیریم.

پاکدل در مورد انتخابی المپیک و وضعیت تیم ملی برای آن مسابقات اظهار کرد: انتخابی المپیک به میزبانی قطر برگزار می‌شود و کار برای ایران خیلی سخت خواهد بود. قطری‌ها در این چند سال اخیر به دلیل سرمایه‌گذاری‌های کلانی که روی رده‌های پایه داشته است وضع خیلی متفاوتی نسبت به دیگر تیم‌های آسیایی دارند و واقعا به سطح بالایی رسیده‌اند. با توجه به اینکه سهمیه آسیا در المپیک یک و نیم است بنابراین عملاً می‌توانیم بگوییم یک سهمیه برای قطر است. در کنار قطر هم تیم بحرین را داریم که دوش به دوش قطر در حرکت است و یکی دیگر از مدعیان حضور در المپیک است، با توجه به این وضعیت عملاً تیم ملی هندبال ایران شانس و امیدی برای حضور در توکیو ندارد و به همین خاطر ما تصمیم گرفته‌ایم به احتمال زیاد در انتخابی المپیک شرکت نکنیم.

وی در پایان گفت: آن نیم سهمیه دیگر هم که باقی می‌ماند به گونه‌ای است که تیم دوم باید با تیم‌های اروپایی رقابت کند که در چنین وضعیتی نه تنها ایران بلکه هیچ کشور آسیای شانس ندارد. در مجموع امیدوارم وضعیت هندبال ایران بهتر از گذشته شود، قطعاً باید بیشتر از حالا کار کنیم و نباید توقع داشته باشیم یک شبه مشکلات هندبال تمام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار