توضیحات علی اکبر صالحی درباره صنعت هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه چالش های هسته‌ای غرب علیه ایران را به عنوان فرصت بی بدیل برای صنعت هسته‌ای کشور مطرح کرد و این توضیح را داد که صنعت هسته‌ای در جایگاه طراحی قرار گرفته است

کد مطلب: ۹۰۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات علی اکبر صالحی درباره صنعت هسته‌ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس

به گزارش خانه ملت، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این جلسه با حضور صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برای بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گفته وی، در این جلسه رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از اقدامات طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان ارائه و تاکید کرد چالش هسته‌ای غرب علیه ایران فرصت بی بدیل برای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اقتدار ایجاد کرده است این فرصت آن است که صنعت هسته‌ای کشور در جایگاه طراحی قرار گرفته است.

نجفی ادامه داد: آقای صالحی رصد و پیشرفت فنی در حوزه هسته‌ای را یکی از وظایف سازمان انرژی اتمی برشمرد که بخشی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در صنعت هسته‌ای رخ داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: آقای صالحی از برخی القائات در خصوص هزینه‌های سنگین فعالیت‌های هسته‌ای انتقاد کرد و ضمن رد آن به تبیین ارزش افزوده صنعت هسته‌ای کشور پرداخت.

نجفی حمایت مجلس از توسعه صنعت هسته‌ای، ضرورت تبین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای مردم، اهمیت نمادین روز ۲۰ فروردین به عنوان روز فناوری هسته‌ای و محرک فعالیت‌های سازمان انرژی هسته‌ای و همچنین رونمایی از دستاوردهای جدید در کشور و فعالیت در صنعت هسته‌ای برخی کشورهای منطقه را از دیگر موارد مطروحه در این نشست عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار