برگزاری اولین جلسه کمیته هدایت تحصیلی استان اردبیل در سال 98

اردبیل (پانا) - کمیته هدایت تحصیلی استان با بررسی موانع و مشکلات پیش روی دانش آموزان و اولیا تشیل جلسه داد.

کد مطلب: ۹۰۵۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین جلسه کمیته هدایت تحصیلی استان اردبیل در سال 98

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در این جلسه با عنوان اینکه انتظارات نامعقول جامعه و والدین منجر می شود تا دانش آموزان به رشته هایی روی بیاورند که برخلاف علایق آن هاست، گفت: ارتقا رتبه در کنکور ملاک قرار نگیرد بلکه هدایت دانش آموزان به سمت مهارت های مختلف در نظر گرفته شود.

یوسف قاسمی با بیان اینکه تمام اسناد بالادستی در آموزش و پرورش به مهارت آموزی تاکید دارد، اظهار داشت: مدارس متوسطه اول با اجرای برنامه هایی همچون دعوت از صاحبنظران در رشته های فنی و بازدید از هنرستان های فنی و حرفه ای و ... می تواند دانش آموزان را در انتخاب صحیح رشته های تحصیلی خود موثر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان نیز با تاکید بر اینکه علاقه دانش آموزان و نیاز جامعه دو فاکتور اصلی در هدایت تحصیلی است، خاطر نشان ساخت: در استعداد یابی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های نظری و فنی و حرفه ای از مشورت کردن با صاحبنظران غافل نباشیم.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با عنوان اینکه سه ضلع مثلث هدایت تحصیلی خانه، مدرسه و معلمان می باشند، گفت: با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین در ساحت ششم به مباحث اقتصادی و حرفه ای می پردازد بنابراین هدایت تحصیلی بایستی در اولویت برنامه های آموزشی و پرورشی استان قرار گیرد.

او با بیان اینکه توجیه والدین در بحث هدایت تحصیلی می تواند کارساز باشد، تصریح کرد: مدیران مدارس با سوق دادن دانش آموزان به مهارت آموزی، آنان را برای آینده ای روشن آماده سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار