تاکید محمد علیخانی بر ناایمن بودن خط 6 مترو

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به پذیرش مسئولیت ایمنی متروی تهران از سوی شهردار گفت چگونه صحت کارکرد تجهیزات نصب شده در مترو توسط شهردار تائید شد.

کد مطلب: ۹۰۵۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تاکید محمد علیخانی بر ناایمن بودن خط 6 مترو

محمد علیخانی در تذکر پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران به شهردار تهران به بی توجهی به تذکرات و هشدارهای اعضای شورا و حفظ شأن و جایگاه شورا تذکر داد و گفت: مدت‌ها بود که تذکر نمی‌دادم اما لازم است این موارد را در جلسه امروز مطرح کنم.

وی ادامه داد: سرانجام پیگیری‌های صورت گرفته در ساعات پایانی روز شنبه ۱۷ فروردین ماه شهردار تهران در نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس‌جمهور مسئولیت ایمنی ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو تهران را با وجود نواقص از جمله هواکش‌های میان تونلی را پذیرفت. با تشکر از پذیرش مسئولیت ایمنی این خط از سوی شهردار، نکات مهمی را باید مطرح کنم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: در مکاتبات ارسالی مشخص نشده است که چگونه الزام و نیاز به نصب ۷ هواکش میان تونلی تنها با نصب و راه اندازی یک هواکش تائید شده است و چگونه صحت کارکرد تجهیزاتی که نصب نشده است نیز مورد تائید قرار گرفته است. همچنین صدور هرگونه تائیدیه ایمنی از سوی شرکت‌های مشاور مستلزم نصب، تکمیل، راه اندازی و کنترل عملکرد تجهیزات ایمنی بر اساس نقشه‌های طرح و با رعایت استانداردهای بین المللی است.

علیخانی ادامه داد: شهردار تهران می‌بایست شأن و جایگاه شورا و اعضای آن را رعایت کند. شایسته نیست پاسخ نامه او از سوی مدیر دفتر ایشان داده شود. با همه این مسائل، نگرانی خود را از عدم رفع نواقص اعلام شده به خصوص نبود راه اندازی ۶ هواکش میان تونلی ۹ کیلومتر افتتاح شده را اعلام می‌کنم و تاکید دارم هرچه سریع‌تر به راه اندازی آن اقدام شود.

وی همچنین به یکی از کانال‌های تلگرامی وابسته به یکی از مدیران شهرداری انتقاد کرد و گفت: در پی تذکرات و انتقادات اعضای شورا این کانال به تخریب و توهین اعضا اقدام می‌کند. در این باره نیز به شهردار تذکر می‌دهم و می‌خواهم که مانع این کار شود. در صورت تکرار، نیاز به برخورد دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار