رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:

خدمات کلینیک های تخصصی سمنان در نوروز 60 درصد افزایش یافت

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: مراجعه به کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی این دانشگاه در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و مهدیشهر نوروز امسال 60 درصد افزایش یافت.

کد مطلب: ۹۰۵۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خدمات کلینیک های تخصصی سمنان در نوروز 60 درصد افزایش یافت

نوید دانایی با اشاره به اینکه اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان بیش از 2 هزار و 414 ماموریت در نوروز امسال انجام داد، افزود: از 25 اسفند 97 تا 17 فروردین 98 تعداد یک هزار و 376 ماموریت توسط اورژانس شهری و یک هزار و 38 ماموریت توسط پایگاه‌های جاده ای انجام شد و همچنین اورژانس هوایی دانشگاه با 653 دقیقه پرواز و انجام 13 ماموریت، 21 بیمار را به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه منتقل کرد.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز 98، بیش از 728 نفر از مراکز بهداشتی درمانی علوم پزشکی استان سمنان خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.

دانایی با اشاره به فعالیت داروخانه های شبانه روزی و کشیک در نوروز امسال گفت: سه هزار و 769 نفر به داروخانه مراکز بهداشتی درمانی استان سمنان مراجعه کردند.

وی بیان کرد: امسال کارشناسان بهداشت محیط بیش از 46 هزار و 325 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در استان سمنان کشف و معدوم کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: کارشناس بهداشت محیط نوروز امسال به منظور نظارت بر رعایت بهداشت و عرضه مواد غذایی سالم بیش از سه هزار و 919 بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی استان سمنان انجام دادند.

وی ادامه داد: 401 مورد نمونه برداری آب از نظر میکروبی در نوروز امسال انجام شد و 74 متخلف در حوزه بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی به مرجع قضایی استان سمنان معرفی شد.

دانایی بیان کرد: از 153 نفر مشکوک به بیماری‌هایی مانند التور، مالاریا و سرخک نمونه برداری شد و سه هزار و 12 مورد واکسیناسیون برای افراد واجد شرایط در نوروز امسال انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار